welk bier is sterker? belgisch bier of duits bier???

welk bier is sterker? Belgisch bier of duits bier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Antwoorden (4)

Belgisch bier en dan is Trippel wel een zwaar bier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heeft echt te maken met wat voor soort bier je hebt. Er zijn namelijk heel veel soorten Belgisch bier en ook heel veel soorten Duits bier.

Een trippel is altijd wel sterk, maar er zijn ook wel Duitse varianten daarvan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
België heeft Bush bier met 12% alcohol. Er is geen Duits bier met dat percentage. Het zwaarste bier ter wereld komt uit Nederland onder de naam Obilix met 45%! alcohol.
12 jaar geleden
Als je met "sterker" bedoelt het alcoholpercentage, denk ik Belgisch bier. Duits bier moet voldoen aan het "Reinheitsgebot". De beperkte ingrediënten van Duits bier staan m.i. niet toe dat er veel alcohol gegenereerd kan worden tijdens het gistingsproces.