Welke frisdrank kan ik het beste drinken ? (Zie extra uitleg)

Ik dronk altijd veel cola maar moest van de tandarts stoppen
omdat me glazuur bijna versleten was.

Nu is mijn vraag welke frisdrank ik het best kan drinken.
Dus waar het minste suiker in zit.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is helemaal geen frisdrank dan...

Antwoorden (7)

Spa rood of blauw. Of vraag de tandarts even of het light mag zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Light maakt niet iets, want is even zuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spa rood of blauw is niks meer of minder dan kraanwater met of zonder koolzuur. Lighter kan niet, want er zit dus al geen suiker in.
bronwater, prikwater word het ook wel genoemd. als je het niet lekker vind kan je met siroop een smaak aan toevoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het glazuur van jouw tanden wordt niet door de suikers maar door het fosforzuur aangetast.
Je moet dus een drank zoeken die weinig of geen zuur bevat.
Spa of chocomel voldoen dus in ieder geval, bij het drinken van zuurdere frisdrank moet je zo snel mogelijk doorslikken en niet met de drank in je mond rondspoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
+ inderdaad!
Fruitbron van Karvam Cevitam is ook in light verkrijgbaar in diverse smaken.
12 jaar geleden
Thee, water of fruitsappen waar geen zure ingredienten in zitten.
En als je het wel een keer drinkt: minimaal een half uur wachten met je tandenpoetsen!! Dit is echt door onze tandarts aangeraden. Ook niet gelijk na het eten van een sinasappel of andere zure vruchten je tanden poetsen, want dan poets je dus je glazuur weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een goeie frisdrank is een mengsel van eieren, niertjes in eigen nat en tomatensap di alles in de blender lekker verfrissend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals gezegd doet het fosforzuur je gebit meer kwaad dan suiker. De beste alternatieven voor frisdrank zijn water, thee, groente-, tomatensap en karnemelk.