0.25L

In een standaart bierglas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een standaard stapelglas haal je dat niet bij 2 vingers schuim. Effectief de helft is dan met schuim gevuld. 0,2l klopt beter (en zo kan je er ook 200 uit een fust halen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhm nee
Het wordt gerekend tot aan de schuimkraag
Het schuim krijg je erbij.
In een 'fluitje', zit in nederland 22 cc.
In een 'jonker' zit tussen de 30 en 50 cc.
In een stapelglas zit tussen de 20 en 33 cc.
Het verschilt dus nogal, maar de meest gebruikte zijn misschien wel de festival plastic glazen met een inhoud van 25 cc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je hebt hier alles met cc. als inhoudsmaat gegeven, maar dat moet cl zijn.
cc. staat voor kubieke centimeter, en daarvan passen er 1000 in een liter, dus 1 cc. = 1 ml.
cl. staat voor centiliter, en daarvan passen er 100 in een liter.
Dus 1 cc. = 0,1 cl.