Een fles van 70 cl met 4% alcohol leegdrinken aan de kant van de weg gedurende 2 uur . Mag men nadien dan nog WETTELIJK een auto besturen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel dus niet de fles leegdrinken en dan 2 uurtjes wachten alvorens te rijden. Ik bedoel: ik doe er 2 uur over om de fles leeg te drinken, mag ik nadien WETTELIJK gezien verder rijden met de wagen? Misschien komt deze vraag overeen: mag men na 3 biertjes gedronken te hebben gedurende 2 uur, direct verder rijden met wagen?

Toegevoegd na 5 minuten:
Extra Info:
Ik ben 29 jaar , kom uit Belgie, en heb al 15 jaar mijn rijbewijs. Dus max. 0.5 promille is toegestaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Je hebt in vergelijking 3 consumpties genuttigd in 2 uur tijd,per consumptie word de alcohol in 1.5 uur ongeveer afgebroken dus 3* 1,5 uur =4,5 uur - 2 uur = 2,5 uur /1.5 consumptie per uur= 1.7 consumptie vers genuttigde alcohol in je bloed, dat is 15.844 ml pure alcohol ,met een bloedinhoud van 5000 ml is dat ca. 0,31 promille.
Afgezien wat wettelijk is toegestaan kun je aan deze berekening geen rechten ontlenen noch deze als richtlijn zien,iedereen reageert anders op het gebruik van alcohol en alcohol en verkeer gaan zo wie zo niet samen dus moet je niet drinken als je aan het verkeer deekneemt.