Wat doet citroensap precies als je het drinkt?

Ik drink soms wel eens 2 slokken pure citroensap omdat ik gehoord heb dat het vet afbreekt, zou verder eigenlijk niet weten wat het nog meer doet. Klopt het dat het vet afbreekt en wat doet het nog meer?

Toegevoegd na 40 minuten:
Nu nog een klein vraagje over de citroensap erbij: Is het ook mogelijk om pure citroensap te kopen? Dan hoef ik niet steeds citroenen te kopen en uit te knijpen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
3.1K
Kimath
12 jaar geleden
Het is in elk geval slecht voor het glazuur van je tanden, verder heb ik geen idee wat het doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij lijken de goede dingen niet afwegen tegen de slechte,
Kimath
12 jaar geleden
Aan de vorige vraag van deze persoon te zien is ze al niet gezond bezig.
Kimath
12 jaar geleden
Hier een goeie site met tips voor je: http://www.proud2bme.nl/info/Anorexia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kimath, als moderator, vind ik je reacties te ver gaan.
Kimath
12 jaar geleden
Excuses, maar ik probeerde de vraagsteller te helpen. Sorry als het verkeerd opgevat werd.

Antwoorden (6)

Het breekt inderdaad vet af maar heel weinig. Je moet echt heel veel drinken wil het effect hebben en citroensap is niet zo goed voor je maag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe in alles wat je drinkt een klein beetje citroensap, hoe meer hoe beter, en ja inderdaad dan breekt het vet af. Is niet goed voor je tanden, tast tandglazuur aan. Trouwens, pure citroensap breekt maagsappen af, dat zorgt ervoor dat je eten niet goed verteert. Dus nee Tsr het is niet goed voor je maag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodra citroenzuur in de bloedbaan komt wordt het afgebroken door de lever, de vitaminen die je wel binnen krijgt zijn wel goed bij allerlei ziekten, maar als je geen hersenvliesontsteking of tyfus o.i.d. hebt heb je daar ook niets aan.
Het is dus onzin om veel citroensap te drinken; je lichaam is geen teiltje afwas en bovendien is het zeer regelmatig drinken van citroensap slecht voor je tanden.
Vet verbrand je alleen door langer dan een half uur intensief te bewegen; na dat half uur zijn de aanwezige suikers op (bij een normaal voedingspatroon) en gaat je lichaam vet verbranden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als citroensap vet afbreekt gebeurt dat misschien in je maag maar citroensap wordt afgebroken en gaat niet als een soort afwasmiddel in je bloedbaan circuleren. Het is een van de vele dieetfabels.

Overigens, als je er snel bij bent heeft de Aldi waarschijnlijk nog wel flesjes citroensap (0,5 l) als tijdelijke aanbieding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Citroensap kun je in elke supermarkt kopen in flesjes met de vorm van een citroen.
Het enige effect dat het heeft qua afvallen is de moeite die je doet om die slokken te drinken, want het verbrandt echt geen vet in je lijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het maakt een drugstest onleesbaar ;)

Toegevoegd na 38 seconden:
Moet je wel 1 flesje ervan drinken