Wat is ganzengras?

Ik heb een zakje vrouwenpower thee gekocht bij Kaldi, en ik zie bij de ingrediënten ganzengras staan. (zie ook http://www.kaldiwebshop.nl/Vrouwenpower-p-16254.html ) Ik heb gezocht met google naar ganzengras, maar daar krijg ik eigenlijk alleen meldingen van ganzenpoep (ganzen eten gras).

Is dit ook het ganzengras in vrouwenpower thee, of is het ook een kruid? En zo ja, heeft het ook een bepaalde werking?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie vraag, geen idee

Het beste antwoord

Ik denk dat het kleefkruid is. Van oorsprong word dit gebruikt tegen huidziektes, het is rijk aan vitamine C en kan ook worden gebruikt om hartslag en lichaamstemperatuur omlaag te brengen. De wortels produceren een rode kleur and de thee word dor de chinezen gebruikt als anti-perspirant en tegen verkoudheden en zonnebrand. Als pulp word het gebruikt om giftige beten te verlichten.