Wat is het meest gedronken bier merk ter wereld?

Of: Wat is het meest verkochte bier merk ter wereld?

ps: weet iemand ook welk biermerk na heineken het meest verkocht word in nederland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk in nl grolsch en heineken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amstel?

Het beste antwoord

Het Chinese biermerk Snow is het meest verkochte merk ter wereld.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke top, bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd als ik die wiki lees, zou ik dus zeggen dat het de Budweiser range is omdat bij Snow ook de hele range aan soorten bijelkaar opgeteld is.

Andere antwoorden (3)

In de wereld is dat Heineken, dit omdat ze ook andere kleinere bedrijven in bezit hebben.

In Nederland zou ik het niet weten, als ik iets zou zeggen dan zou ik liegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zegt al dat ie liegt, mensen die liegen hebben daar over het algemeen geen bron bij. Maar even alle gekheid op een stokje, al heeft Heineken alle biermeken behalve een merk opgekocht en dat merk verkoopt 1.000.000 blikken bier per dag en Heineken 900.000 dan maakt het niet uit dat Heineken daarnaast nog eens 10 miljard andere blikken verkoopt het andere merk bier wordt dan nog steeds vaker gedronken. Je opmerking is dus geen leugen alleen een verkeerde voorstelling van zaken. :) Daarnaast is Heineken zoals ik van een medewerker weleens begrepen heb de 3de of 4de grote speler op de markt. Een andere grote is Inbev, volgens mij zelfs de grootste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja logisch dat je aan heineken denk want het word over de hele wereld geschonken, maar als er in een land met 1 miljard inwoners een biermerk word geschonken kan heineken er niet tegen op!
Budweiser en Jupiler
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jupiler??? dat klopt zoiezo niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoorden zonder bronnen moet je met 30 korrels zout nemen, Any
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaja, en jupiler en budweiser kan niet, het is zoiezo een bier uit een groot land als china of india etc. daarom heeft bamibal ook gelijk met Snow beer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Budweiser (Bud) bron Wikipedia
Budweiser, vaak afgekort tot Bud, was het belangrijkste biermerk van het bedrijf Anheuser-Busch. en hoort nu tot de Anheuser-Busch InBev groep. Het wordt verkocht met de reclamekreet "King of Beers". Het is het meest verkochte bier ter wereld, gevolgd door Bud Light.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat heb ik ook wel is gelezen, maar wikipedia is blijkbaar niet te vertrouwen: en.wikipedia.org/wiki/Snow_beer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is het meest verkochte bier?
Budweiser van Anheuser Busch is met 4,28 miljard liter bier het meest verkocht bier. Dat zijn ongeveer 17 miljard glazen Budweiser in 1 jaar. In Nederland is Heineken het meest verkochte pilsner met zo'n 409 700 000 liter. In België is dit Jupiler met 320 miljoen liter. http://www.beiaardgroep.nl/bierinfo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Budweiser zou goed kunnen maar kijk dan even naar dit: en.wikipedia.org/wiki/Snow_beer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.z24.nl/bedrijven/voeding_drank/artikel_29500.z24
Ja blijkbaar is het toch het Snow beer
Budweiser van Anheuser Busch is met 4,28 mlijard liter bier het meest verkocht bier.