Tuinfeest voor 150 personen: hoeveel flessen prosécco, wit, rood, rosé voorzien?

bruiloft

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan je het beste vragen aan de slijter, groothandel waar je het haalt. Die weten dat precies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hangt er vanaf of Ome Jan ook komt, dat is me toch een zware alcoholist
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer en waar en hoe laat moet ik er zijn?

Antwoorden (3)

Moeilijk in te schatten, Is het warm weer wordt er waarschijnlijk meer wit of rose gedronken.
Ga naar de slijter, die weet het behoorlijk in te schatten, en die neemt de nietgebruikte flessen terug, zodat u niet met overschot blijft zitten

Toegevoegd na 4 minuten:
Het ligt er ook aan hoelang het feest duurt, zijn er veel mensen die nog terug moeten met de auto, en de leeftijd van de gasten, sommige leeftijdsgroepen drinken juist veel rosé andere juist rode wijn
12 jaar geleden
Ik zou denken aan 20 prosecco, 20 wit, 15 rood en 15 rose. En verder veel bier natuurlijk :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waar baseer je deze cijfers op?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Per uur of voor heel de avond. Dit is veel te weinig hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is wat aan de zuinige kant, nog geen halve fles per persoon......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij moet geen feest gaan organiseren want dan komt iedereen droog te staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat de meeste mannen heren bier drinken. Dan is er ongeveer een fles per dame. Als ze meer op hebben is het toch niet leuk meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn bovendien ook altijd mensen die niet drinken. Ik stel voor dat de vragensteller de vraag niet sluit voordat het tuinfeest geweest is en dat hij zijn/haar ervaringen dan nog even aan ons meldt. Het lijkt misschien zuinig, een halve fles wijn per persoon, maar dat is zeker niet mijn bedoeling. Je moet er aan denken dat het maar een deel van de drank is.
Ik zou kijken of je een dealtje maken met je slijter, ongeopend mag terug. Zoals al eerder aangegeven.
Maar zou toch ook minimaal rekenen op een halve liter per persoon met daarbij de nodige softdrinks en bier.