hoeveel koffie moet er in een bravilor bonamat?

1,5 kopje? of 1 kopje? We hebben vanavond een feest en hebben deze machine te leen. 12 kops is het. We zijn zelf geen koffiedrinkers en hebben geen maatschepje vandaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
13.1K

Het beste antwoord

Ik verdeel een pak van 250 gram altijd over 4 filters.
Je moet vaak toch meer potten zetten.

Tip van een cateraar.

succes

Toegevoegd na 20 minuten:
Met kopjes meten is lastig om dat er kopjes in diverse maten koffie zijn.

Uitgaande van kopjes van 125ml gaan er 8 kopjes uit een liter en heb je 6 gr per kopje nodig.

De 12 kopjes die uit de bonamat gaan is dus 72 gram per pot....
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) je bent geweldig! de eerste gasten komen al over een half uur ;) dat was ik even vergeten
Frimu2
12 jaar geleden
Fijn je geholpen te hebben.
Ik heb het nog even wetenschappelijk voor u opgezocht ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het feest was trouwens geslaagd en de kofie was lekker volgens de gasten!