Zit er in energy drank iets van stieren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
13.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ik hoorde ossengal.
Kimath
12 jaar geleden
Ja, stieren urine.

Antwoorden (8)

Red bull; betekent niet dat er iets van stieren inzit :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee alleen heel veel suiker en cafeine en nog wat andere stoffen maar niks van stieren zit er in zou niet gekker moeten worden toch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,

IS TAURINE GEMAAKT VAN STIEREN TESTIKELS? IS TAURINE EEN AFGELEID PRODUCT VAN STIEREN TESTIKELS OF SPERMA VAN STIEREN?
De taurine in Red Bull Energy Drink is puur synthetisch en wordt geproduceerd door farmaceutische bedrijven. Het is niet afkomstig van dieren noch van dierlijk materiaal. Alle ingrediënten van Red Bull Energy Drink worden synthetisch geproduceerd door farmaceutische bedrijven. Zo kunnen wij een optimale kwaliteit waarborgen.
fremar
12 jaar geleden
Elk blikje van 250 ml bevat ongeveer 20 gram suiker, 1000 mg taurine, 600 mg glucuronolacton, B-complex vitamines en 80 mg zuivere cafeïne. Deze hoeveelheid cafeïne staat ongeveer gelijk aan één grote kop koffie (100 mg / 220 ml) of twee a drie blikjes cola (33 mg / 0,33 liter). Red Bull bevat onder andere de stof pantotheenzuur.
Er bestaan tal van geruchten over het merk. Het meest gekende is heel zeker het gerucht dat de één van de hoofdbestanddelen, taurine, uit de testikels van een stier gewonnen wordt. Dit klopt echter niet. Het aminozuur taurine wordt industrieel uit etheen, ammoniak en natriumsulfiet gesynthetiseerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Taurine, de stof die voor veel energie zorgt in energie drank, is een in de fabriek nagemaakt soort stierensperma. Alleen de energie leverende eiwitten zijn echter gebruikt om taurine te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De taurine in energie drankjes heeft onterecht z'n benaming aan stieren te danken, het is dus zeker geen nagemaakte stierensperma.
Dit staat op wikipedia over taurine:

Taurine is voor het eerst in 1827 door de chemici Leopold Gmelin en Friedrich Tiedemann uit de ossengal (Bos taurus) geïsoleerd en aanvankelijk gal-asparagine genoemd. De naam taurine is afkomstig van de Latijnse benaming voor stier, taurus, en wordt in 1838 voor het eerst in de literatuur gebruikt. Aan deze tamelijk toevallig ontstane naam heeft taurine vermoedelijk het ontstaan van talrijke legenden over zijn afkomst en werking te danken.

Het komt dus eerder overeen met ossengal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is een verzinsel !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor het is vegetarisch