Hoeveel appels zitten er in een goedkoop pak appelsap (uit concentraat) ?

Ik heb hier een goedkoop pak appelsap (Aldi). 100% sap staat op het pak, uit concentraat. Hoeveel appels zullen er gebruikt zijn voor dit of een vergelijkbaar pak? Ik kan me niet voorstellen dat ze 2 kilo appels gebruiken...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
4.8K

Antwoorden (4)

Heb ooit in Kassa van de Vara gezien dat er niet 1 volledige appel in zit maar slechts een miniem deel ervan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
100 % sap = 1 kilo sap een appel bestaat voor ca 80 % uit vocht ,dus moet er 1,25 kilo appels in zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Goed antwoord, en dat lijkt me een heel redelijke schatting. Als je een goeie pers hebt, dan houd je aan "droge stof" nauwelijks iets over. Beetje schil, pitjes, steeltje, en nauwelijks vruchtvlees. 20% afval dus, voor het varkensvoer!
Ik denk ook niet dat het allemaal echt is. Het lijkt me sterk dat ze 1.25 kg appelen voor liter gaan gebruiken. Ik zie ze zo niet snel winst maken, zeker niet aan die prijs. Zullen waarschijnlijk verborgen zoet en of kleurstoffen inzitten, aangelengd met wat water. Zolang niemand ze controleert kunnen ze doen wat ze willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel vruchtensappen zijn gemaakt uit concentraat, al dan niet diepgevroren. Je moet maar afwachten of er niet met meer water aangelengd wordt dan eruit verwijderd is. Als er geen suiker en andere dingen worden toegevoegd mag je verwachten dat er voor een liter sap ongeveer twee kilo appels nodig zijn.