Wat is het verschil tussen whiskey en whisky?

Behalve dan dat er in de andere geen letter E in zit :P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht altijd dat whiskey de engelse spelling was, en wisky de nederlandse? Maar dat weet ik eigenlijk ook niet zeker ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, er zit echt verschil tussen dus. Het zijn twee verschillende soorten drank, maar ik heb dus geen idee wat het verschil is :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, oké. Ik lees nu bij de antwoorden dat het met herkomst te maken heeft ;-) Weer wat geleerd vandaag :D

Het beste antwoord

Er is geen verschil, het allebei hetzelfde: de drank!

De schrijfwijze is afhankelijk van de herkomst van de drank. Whiskey uit Ierland en de Verenigde Staten wordt met een e geschreven, whisky uit Schotland en Canada zonder e. Het meervoud is, volgens de Engelse spellingregels, whiskeys, respectievelijk whiskies. Het Nederlandse meervoud is whiskeys of whisky's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was me net voor:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik zie het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is weer een irritante minnaar actief, van mij+

Andere antwoorden (1)

Dat heeft te maken met het land van herkomst waar het vandaan komt. Het is allebei hetzelfde maar aan de manier van shrijven wordt duidelijk gemaakt waar het vandaan komt