Kun je auto rijden na het nutiggen van een halve shot Tequilla?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
10.6K

Antwoorden (4)

Ben je beginnend bestuurder? Dan kan dit al te veel zijn.
Tequila bevat 38% alcohol (zie link) en dat kan te veel zijn.

http://www.cocktailz.nl/booze.php?boozeId=1
12 jaar geleden
Ja. Dat mag geen probleem zijn. Mits het shotje tequilla in een standaard shot glas werd genuttigd. Een kleine scholing. In elk standaard glas alcohol zit evenveel % alcohol. Dus in een Standaard bierglas met bier zit evenveel alcohol als in een standaard whiskeyglas met whiskey. Dat geld ook voor wijnen, gin, likeuren etc. Mits alles word geserveerd in de glas waar het in hoort.
Je mag met 2 biertjes op nog rijden, dus na een half shotje tequilla, zou het ook mogen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al auto kon rijden voor dat halve shot dan kan het wel, maar je "leert" geen autorijden van een halve shot tequila! ;-)))
Of het qua alcoholpromillage mag hangt af van hoe snel na het drinken je weer wilt gaan rijden.
Als je een beginnend bestuurder bent heb je een lagere limiet.
Je bepaalt het zelf, verstandig lijkt het me niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en nee.

De hoeveelheid alcohol in je bloed zal, als je alleen maar die halve shot tequilla hebt gehad, niet te hoog zijn als je een normaal functionerende spijsvertering hebt.

Maar als je nu die halve shot drinkt, en dan direct in de auto stapt en binnen 5 minuten wordt aangehouden, zal je met de ademtest toch een probleem hebben. Dat betekent dat je een tweede ademtest op het politiebureau moet krijgen, en dat dan pas blijkt dat je niet teveel alcohol op hebt.

Zorg dus dat je geen alcohol meer in je mond en keelholte hebt door wat anders (alcoholvrij dus!) te drinken voordat je achter het stuur kruipt.