Is het bewezen, dat de maatregelen die de Nederlandse regering neemt tegen alcohol gebruik onder jongeren, ook werken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Naar mijn mening werken de maatregelen niet.
Afgelopen dinsdag is een rapport naar buiten gebracht dat was opgesteld na onderzoek hiernaar, daaruit bleek dat het aantal jongeren dat zich met een alcoholvergiftiging meldt in een ziekenhuis, fors is gestegen in vergelijking met het jaar ervoor.
Vorig jaar zagen kinderartsen 684 gevallen van comazuipen en dit is een stijging van 37% !
Eén positief punt ; de gemiddelde leeftijd is op dit moment iets hoger geworden. Twee jaar geleden was dit 15 jaar en nu is het 15,6 jaar. Wel is het zo dat bij 16- en 17 jarigen juist een stijgende lijn te zien is.
Dit is inmiddels door de uitslag van het onderzoek bewezen. Van elke maatregel die nu genomen wordt, kan nog niet bewezen worden of het helpt. Dan moet er eerst weer een onderzoek plaatsvinden na de evaluatie van weer een jaar. Dat zou dus volgend jaar pas weer zijn.
amc