Hoeveel marktaandeel bezit Rum op de totale sterke dranken markt ?

Ik weet dat er in totaal 800 hectoliter sterke drank per jaar in Nederland word verkocht aan sterke drank. Nu wil ik graag weten hoeveel rum dit is.

Dankuu ! :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

800 hectoliter lijkt me toch wel heel erg weinig voor Nederland!
Dat is slechts 80.000 liter.
In 2009 was het gebruik van gedistilleerd 3,9 liter per hoofd van de bevolking en als je dan uit gaat van 15 miljoen mensen, dan kom je toch gauw op zo'n kleine 60 miljoen liter!
Ik heb het percentage van rum er niet bij kunnen vinden, maar ik schat de rum consumptie op zo'n 5 a 6%