alcohol na openen hoelang goed ?

als je een blik alcohol heb geopend en je bedekt hem met iets dan zou hij wel dood slaan maar zit er dan nog wel gwoon alcohol in ? en als je het in een glas hebt geschonken en dat bedek je hoezit het dan met de alcohol ?

Toegevoegd na 5 minuten:
ik bedoel dus ik heb net een feesje gehad en ik heb twee verschillende bieren geopend , verschillende smaken , maar nu heb ik geen zin meer en kan ik er morgen weer van genieten ,of toch niet ? bedoel is het effekt dan ook nog hetzelfde ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
14.8K

Antwoorden (3)

Bedorven is het bier niet na een dag maar koolzuur zit er niet meer in, waardoor het nergens meer naar smaakt. Goed afgedekt met een dop zal de alcohol grotendeels bewaard blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blijkbaar gaat het je om het effect van de alcohol en niet om de smaak van de drank.
De alcohol blijft wel goed, zeker als je zorgt dat het goed afgedekt staat (kurk of dop op de fles).
Als je alleen bier hebt, dan zal het bier doodgeslagen zijn en niet meer prikkelend smaken.
Wijn zal, afhankelijk van de kwaliteit, verzuren binnen een halve tot drie dagen na opening.
Sterkere drank blijft wel goed na opening.
12 jaar geleden
Dat er van genieten, moet je maar vergeten. Spoel het maar door de gootsteen,want het smaakt de volgende dag echt voor geen meter meer.Bij mij wekte het tenminste alleen maar braakneigingen op en dat is toch niet de bedoeling van een biertje.