Met hoeveel gewone biertjes (biertje= 5% alc, 25cl) komt 1 liter sangria (7% alc.) overeen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sangria, doet me denken aan de timeout
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Timeout? :)
paulus811
12 jaar geleden
Als ik Sangria maak zit daar flink meer alcohol in dan 7%. Ik doe half rode wijn half fanta lemon (dat is gemiddeld al 7%). Daar doe ik een scheut cointreau en rum bij, waarmee het alcoholpercentage al snel boven de 10% komt.

Het beste antwoord

1000 * 7 = 7000
250 * 5 = 1250
7000/1250 = 5,6 biertjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt wiskunde nooit mijn sterkte vak geweest :)
we blijven 5 a 6 uur ter plekke, daarna is het misschien nog niet aan te raden om met wagen te rijden... na 6 uur zouden toch 5 biertjes uit bloed moeten zijn... gewicht 76 kg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou u nog een laatste berekening willen doen: met hoeveel biertjes komt 35cl sterke drank (20% alc) overeen. thx bij voorbaat, zal zeer lang wachten alvorens achter stuur te kruipen, dank u als u dit nog eens wilt berekenen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit komt ook uit op 5,6 biertjes. Klopt mijn berekening?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt. 350*20 = 7000
250*5 = 1250 7000/1250 = 5,6

Andere antwoorden (1)

Ha, die Vandaag;

Als het alleen gaat om het pure alcoholpercentage is het antwoord al gegeven. Bottomline: je kunt niet meer naar huis rijden. Maar er wil ook nog wel eens een verschil zijn in hoe men individueel alcohol verdraagt: iemand die aan bier gewend is kan van een rekenkundig gelijke hoeveelheid alcohol in bijvoorbeeld rode wijn wel eens meer 'onder de indruk zijn' als gebruikelijk vanwege de aanwezige stoffen in die drank.