Kan je ergens een mini slushpuppy machine kopen?

lekker voor thuis,
ik heb gegoogled en bijna niks gevonden, en ik heb een zelfde vraag op bokt gezien maar die heeft me ook niet echt geholpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2.4K

Het beste antwoord

Een slushpuppie-machine is een installatie die ranja moet bevriezen en voortdurend roeren . malen om te voorkomen dat het een heel blok wordt.
Natuurlijk zou je zo'n apparaat op kleine schaal voor thuis kunnen maken, maar omdat hij dan eigenlijk de hele dag moet staan kachelen, en dus stroom vréét, is het vele malen voordeliger even en bekertje te halen bij de snackbar op de hoek.

Je kunt dus beter proberen het proces na te bootsen, en dat kan op twee manieren :
- Schaafijs (zoals in suriname heel populair is) : een groot blok ijs lagen bevriezen en daar met een mes of schaaf 'sneeuw' afschrapen en mengen met ranja
- Crushed ijs : ijsblokjes fijnhakken en daarna eventueel malen (in een goede mixer die dat karwei aankan, want het is erg slecht voor je messen / maalmechanisme.

Je kunt er daarna siroop doorheen doen, of al als ranja bevriezen en dan schaven / crushen.

Met een ijsmachine kun je trouwens ook een eind komen ; goed zoete ranja in de ijsmachine en roeren tot je de gewenste 'slush-puppy'- dikte hebt.

Mocht je een keer voor een feestje ofzo heel veel slushpuppie willen maken, dan kun je voor een tientje of vijf een dag een machine huren. Kopen kan nauurlijk ook, maar de prijzen beginnen wel ergens rond de 1500 euro.

Overigens heb ik er WEL eentje voor 'huishoudelijk gebruik' voor je gevonden op Ebay, maar bij die 70 dollar komt dan nog wel heeel veel verzendkosten en douanekosten etcetera. En natuurlijk de stroom. In Europa heb ik dit apparaat nog nergens kunnen vinden.

Het uiteindelijke antwoord , na al deze kanttekeningen, moet dus zijn : ja, op Ebay.

Toegevoegd na 2 minuten:
De derde bron heeft nog veeel meer leuke keuken-gadgets voor thuisgebruik.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog een tip : je kunt in je zoektocht ook eens kijken voor een 'margarita-maker'; dat apparaat doet min of meer het zelfde , maar daar is veel meer keus in en dus wellicht ook iets van een gebruikte markt. Ebay blijft wel de 'place to be'.

Toegevoegd na 9 minuten:
Dit is de goedkoopste die ik kon vinden - maar moet wederom wel uit de Stated op een of andere manier hierheen gesleurd worden.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270729811567&clk_rvr_id=232371298235
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus, super antwoord!

Andere antwoorden (4)

Kijk is op marktplaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marktplaats of eBay misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb even snel voor je gezocht op marktplaats en ik vond een kleintje voor 65,- euro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze is te huur, NIET te koop, zoals de vraag wordt gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de huurprijs per dag. Dit model kost om en nabij de 100 euro. Ex BTW.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tikfout . 1100 euro.
Ik heb zoiets ooit in Italie gekocht,hij verpulvert ijs en dan gooi je er zelf limonade bij.
Zou hem eens moeten zoeken,staat ergens op zolder nog in doos. dan mag je hem wel overkopen hoor als je zo'n ding erg graag wilt.