Groene thee word Oranje In nieuwe thermoskan?

Zojuist maakte ik voor het eerst Groene thee in mijn nieuwe thermoskan
Goedkoop ding uit de kerstpakket, Maar nu,..
Mijn eerste kopje was groen, rare smaak wel,. Maar drink de groene thee meer om het gezond dan om het lekker. Dus prima, ik drink door. Nu wil ik een TWEEDE kopje pakken( het zakje had ik er al wel na 1 min uit gehaald) Schenk ik het in, is de groene thee ORANJE, met kleine flakes er in.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.4K

Het beste antwoord

Dit klinkt alsof de thee een verbinding is aangegaan met de coating van de thermoskan en als het ware is gaan "roesten" en dat er kleine stukjes van die coating hebben losgelaten, waarschijnlijk door het (kokende?) water. Niet opdrinken hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat heet roest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Binnenkant van een thermoskan is van glas, alleen metalen oxideren toch?