Karnemelk is bloedzuiverend.
Hoe schoner je bloed,,,hoe minder werk je lever heeft om het lichaam te reinigen.
Dus ,,ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (4)

Ja buiten het feit dat het een heerlijk verfrissende drank is, is het goed voor de lever, het hart en de spijsvertering. Meer dan een win-win situatie dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De lever speelt een belangrijke rol bij de vetstofwisseling. Een storing in de vetstofwisseling kan tot een leververvetting (steatose) leiden. Ik denk karnemelk wordt vaak aanbevolen omdat ze weinig vet bevat en er lecithine in zitten. Lecithine spelen een rol in de vetabsorptie. Karnemelk is in elk geval niet slecht voor de lever, maar probeer er geen leverziekte mee te behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Karnemelk is vetarm en wordt door mensen die lactose moeilijk kunnen verwerken beter verdragen. Karnemelk is niet per definitie goed voor de lever maar is bij leverproblemen, zoals hepatitis en levercirrose minder belastend.

Voedingsmiddelen zuiveren het bloed niet, dat doen o.a. de nieren en de lever. Je kunt het die organen wel moeilijker of makkelijker maken met de keuze van je voedingsmiddelen. Karnemelk is vanuit die optiek geen slechte keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker! Momenteel heb ik de ziekte van Pfeiffer, daardoor is er ook kans dat je lever slechter werkt of dat je een ontsteking krijgt. Mij wordt dus ook aangeraden om veel karnemelk te drinken. Karnemelk is een vetarm, zuur en drinkbaar zuivelproduct. Karnemelk zuivert (voor een deel) je bloed en bespaart dus je lever wat werk. Karnemelk wordt ook aangeraden bij bepaalde diëten.