Is het echt zo dat je oppept van koffie? Ik heb dat nooit gemerkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Het ligt er maar aan, niet iedereen reageert hetzelfde op koffie. Sommige mensen kunnen in de middag al geen koffie meer drinken omdat ze dan 's nachts niet kunnen slapen, anderen drinken rustig pal voor het slapengaan nog een bakkie.
Als je denkt dat je door extra koffie te drinken wel langer wakker kunt blijven èn helder blijft, dan vergis je je: misschien voel je je helderder, maar je bent het niet.
Als je echt verslaafd bent aan koffie, kan het wel zo zijn dat je na een tijdje zonder koffie echt inzakt, ik heb ooit een koffiejunk ongelooflijk beroerd zien worden omdat hij - zonder dat iemand het wist - decafé dronk in plaats van gewone koffie. Na twee uur was ie al beroerd en na een avondje zag ie compleet groen, met hoofdpijn, zweten, misselijkheid. Na een paar bakken koffie thuis knapte ie wonderbaarlijk op en later hoorden we dat de vrienden hadden ontdekt dat ze per ongeluk decafé hadden gekocht...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier een soortgelijke ervaring. Collega met knallende hoofdpijn, totdat ze erachter kwam dat er op de locatie decafé in de automaat zat ten behoeve van een andere collega met een pacemaker. Toen was het probleem natuurlijk snel opgelost. +1

Andere antwoorden (3)

Ja, dat komt door de caffeïne die er in zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is zo, maar niet iedereen merkt het direct.
Drink maar eens een flink aantal kopjes (10) op een dag, dan merk je het 's middags wel. Prettig vind ik het niet, je (ik)voelt je opgejaagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja eigenlijk is dat wel waar je krijgt daar dan meer energie van. Zelf drink ik nog geen koffie dus ik kan het niet precies zeggen!