Als je een flesje water in de vriezer stopt en hem later weer ontdooit, zitten er als het ware allemaal vlokken in. Wat is dat?

Toegevoegd na 4 minuten:
Het betreft hier een nog afgesloten flesje water uit de winkel, dus geen hervuld flesje of flesje waaruit gedronken is!. In dit geval is het "Kristalzuiver Natural Cool Naturel Water" van de C1000.

Toegevoegd na 6 minuten:
De vlokken zijn klein, maar duidelijk zichtbaar. Ze zijn wit, circa 0,1mm groot, en plakken aan elkaar als het ware als pluisjes stof dat ook wel doen. En ze zinken naar de bodem van de fles.

Toegevoegd na 9 minuten:
Het ligt trouwens niet specifiek aan deze fles of dit merk - ik heb het vaker gemerkt. Het ziet er onsmakelijk uit, alsof het water niet goed meer is. Maar het is alleen maar ingevroren zodat het bij meenemen lang koud blijft. En het ligt niet langer dan een paar dagen in de vriezer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
16.6K
Hannahjim
9 maanden geleden
Ik heb dit dus ook. Ik dronk net mijn water, toen ik ineens allerlei vlokjes erin zag zitten. Ik schrok me rot en dacht dat het bedorven was, heb het meteen weggezet. Het gaat om een flesje hermetisch afgesloten koolzuurvrij mineraalwater wat bevroren is geweest en ontdooit. Is het niet meer goed? Zijn het misschien stukjes plastic die van het flesje af zijn gekomen toen het ijs bevroor en uitzette? Het lijkt wel een sneeuwbol, die je schudt en dan zinkt het weer naar de bodem... Is het nog veilig om te drinken? Ik kan het me verbeelden, maar ik dacht bij opening van het flesje (voordat ik het gezien had) dat het een beetje anders dan anders smaakte...

Antwoorden (3)

Misschien zijn het stukjes ijs??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neen, het is zeker geen ijs want het gaat over water waar geen ijs meer inzit ;)
en dat ijs zal anders reageren
mvg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha XD....
Ik was er even niet meer bij.
Of ik heb iets niet goed gelezen ;)
ik denk, weet het dus niet geheel zeker:
in water zit calcium, etc. (in ieder water behalve gedestilleerd water) ik denk dat met het bevriezen van het water deze ook zijn bevroren en dus ook zichtbaar worden na de ontdooiing
(bv als je niet gedestilleerd water opwarmd en laat verdampen er een witte kring achterblijft. misschien kan het zo iets zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
dit heb je soms ook met warm water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vriezen heeft hetzelfde effect als koken, stelde Frans Ozinga. In beide gevallen zijn de opgeloste gassen (zuurstof, stikstof, kooldioxide en sporengassen) uit het water verdwenen.
als je mooie ijsklontjes wilt krijgen kun je het beste uitgaan van gekookt water om bovengenoemde reden
Je water zal dan ook een andere smaak hebben?
En stukjes resten, aangezien de kwaliteit verandert...