Wat zijn goede argumenten om geen cola aan een bejaarde man te geven?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik bedoel eigenlijk aan de diegene die hem cola geeft (familie)

Toegevoegd na 32 minuten:
Even om te verduidelijk zonder dat er discussie ontstaat, ik zoek naar argumenten dat cola op medische of fysieke basis niet goed is voor een bejaarde man.

Natuurlijk gun ik hem zijn cola, daar gaat het niet om.

13 jaar geleden
in: Dranken
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je zelf één goede reden om opa geen cola te willen geven ? Ik zou namelijk niets anders dan uitermate betuttelende of krenterige redenen kunnen bedenken om de man zijn cola te ontzeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je een opa geen cola geven dan ?
Ik zou het gewoon geven, als hij het wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cola is voor niemand 'goed', het is gewoon koolzuurhoudend suikerwater met een smaakje. Maar een bejaarde heeft wel de MINSTE last van de nadelige gevolgen van cola. Of in elk geval het minst lang nog. Ik zie dus echt het probleem niet ; volgens mij is er nog nooit een bejaarde gestorven aan cocacola-vergiftiging.

Het beste antwoord

Van cola kun je niet meer slapen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk dat je heel,heel goede argumenten moet hebben om het hem niet te willen geven. Zeer slecht ontregelde diabetes bijvoorbeeld.

En hoewel ik geen voorstander ben van cola en het liever niet aan kinderen geef, althans, niet te veel (alleen verjaardagen ofzo), zie ik geen enkele reden / argument op het gebied van verpesten van goede smaak, teveel suiker binnenkrijgen, vetmesten, eetlust bederven, tanden bederven of wat je ook maar tegen cola kunt inbrengen, dat voor een bejaarde - die gewoon een dergelijke beslissing voor zichzelf zou moeten mogen maken - opgaat.

Ofwel : mits niet medisch, zijn die er niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vader had een medische reden om het juist wel te drinken, het hield zijn slokdarm vrij dankzij de koolzuur.
ronron1212
13 jaar geleden
Alleen een dokter kan medische reden aandragen om het drinken van cola te verbieden
Tenzij de bejaarde man suiker heeft, of andere gezondheidsproblemen waardoor hij geen zoete koolzuurhoudende drank mag drinken, zijn er geen redenen om het hem te weigeren. Kom op, cola is niets slechter dan een kop koffie met suiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang de man geen gebreken heeft waardoor cola slecht voor hem zou zijn zijn hiervoor geen argumenten. Want waarom zou een bejaarden van jou geen cola mogen drinken
13 jaar geleden
Cola is duur.
Daar vallen je tanden van uit!
Dat mag niet! Omdat ik het zeg!
Cola is voor kinderen, hoe oud zijn we nu?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
xD
Kimath
13 jaar geleden
Haha, leuke :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:lol:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral dat "we" doet het hem. +.
Tenzij hij geen suikers mag hebben vraag ik mijzelf af waarom je dat zou willen verbieden.
Als dat wel de reden is kun je die aanvoeren en zullen ze dat moeten begrijpen.
Verders is de hele discussie over cola al jaren erg dubbel en wat nu slecht voor je is is over 20 jaar opeens erg goed voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We geven al zoveel! Laat hem er maar iets voor betalen, dat moet je zelf tenslotte ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat er een reden is om Cola te weigeren aan een bejaarde man.
Als hij geen suiker en cafeïne mag is er suiker-en cafeïnevrije cola.

Het is goed dat hij iets drinkt dat hij graag lust, zeker met warm weer. Senioren zijn gevoelig voor dehydratatie omdat ze zich niet zo vaak dorstig voelen.

Elke drank in het Coca-Cola-assortiment bevat ten minste 85 % water, met een gemiddelde van 90 %.
Die grote hoeveelheid water die de Coca-Cola-producten bevatten , betekenen dat ze uitstekend geschikt zijn om variatie aan te brengen in de vloeistofconsumptie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de betreffende bejaarde nog goed bij zijn verstand is,zijn er geen argumenten om je met zijn cola gebruik en andere zaken te bemoeien.