Vanavond heb ik wijnproeverij!Wat is een goede wijn of wijnsoort?

Rode wijn en witte wijn, ik vind het allebei lekker!
Mijn wijnhandelaar heeft nu ingekocht in Argentinië!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Laat nooit iemand je zeggen dat iets een goede wijn is of niet. Of een wijn goed is, is namelijk een persoonlijk kwestie. Naarmate je meer wijn gaat drinken ga je steeds meer smaken ontdekken en dan is het per persoon verschillend wat hij/zij wel of niet lekker vindt. Ikzelf ben bijvoorbeeld een zeer regelmatige wijndrinker, maar houd helemaal niet van een Chardonnay, terwijl heel veel mensen dit juist de lekkerste witte wijn vinden (zelfs nog ooit een discussie in een sterrestaurant over gehad, daar begreep de bediening duidelijk niet dat je ook gewoon een bepaalde wijn/druivensoort niet lekker kunt vinden). Als het goed is zullen ze bij de proeverij ook wat hapjes erbij serveren, je zult dan zien dat een wijn heel erg lekker kan zijn bij bepaald eten en juist niet in combinatie met iets anders. Daarnaast vind ik ook altijd dat de omgeving meespeelt in hoe een wijn smaakt. Zomers op een terras is een glas rose heerlijk. Maar in de herfst, bij regenachtig weer geniet ik juist meer van een volle rode wijn waarbij je juist lekker langzaam binnen geniet.
Bij een proeverij zullen ze alleen maar goede wijnen schenken, dus geniet ervan! Een slechte wijn herken je meteen, daar is iets mis mee, bijvoorbeeld zuur omdat er lucht bij is gekomen tijdens het bottelen, of er zweeft vanalles in. Het is overigens echt geen schande om te zeggen dat je een bepaalde wijn gewoon niet lekker vindt.
En oja: de juist temperatuur is ook erg belangrijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel, mooi antwoord, heb er veel aan gehad!

Andere antwoorden (4)

Argentijnse wijn is in principe een zeer goede wijn maar je moet het maar net treffen.. ligt helemaal aan je smaak.. ik ga zelf altijd voor een rode wijn en dat kan van willekeurig welk land of druivensoort zijn.. Ben meer een merlot drinker dan bijv. een chardonnaye maar zoals ik al zei: ieder zijn smaak...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf ben ik een echte rood drinker. Ik vind witte wijnen vaak wrang (volgens mijn vader moet mijn smaak zich nog ontwikkelen :P).

Argentinië behoort tot mijn favoriete wijnlanden. De Malbec vind ik bijvoorbeeld erg lekker.
Even een omschrijving van dit wijntje opgezocht op internet:
Een zachte, elegante en warme rode wijn uit Argentinië. Intense paarsrode kleur met blauwe tinten. In de geur frisse en fruitige aroma's van pruimen en kersen. De smaak is fluweelzacht met een elegante rokerigheid en vanille tonen afkomstig van het contact met eikenhouten vaten. Mooie kruiden in de afdronk met een aangename lengte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Pieker;

Is juist niet het leuke van een proeverij dat je erachter kunt komen wat je nou eigenlijk het lekkerst vindt? Ik ben zelf een liefhebber van rood, wat fruitig en vrij stevig. Een goede merlot of cabernet bijvoorbeeld. Veel plezier met het ontdekken van je smaak!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn zelfgemaakte bramenwijn,heerlijk geen chemische toevoegingen er altijd vers uit het vat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waneer kan ik komen proeven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgende week zaterdag.