Naar wat smaakt water?

Als je bv. soep eet, kan je zeggen: 'bah, deze soep smaakt gewoon naar water.' maar naar wat smaakt water?
Dit is toch een goede vraag of niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
7.4K

Het beste antwoord

Volgens mij hangt het af van de mineralen die het water bevat. Er kan bijvoorbeeld meer of minder natrium (zout) in water zitten. En misschien heb je zelf op vakantie in bv Spanje of Italië wel gemerkt dat het kraanwater daar ook heel anders smaakt dan hier, naar chloor. Maarr: wat je dan proeft is de smaak van die mineralen, en niet zozeer de smaak van het water zelf... Ik weet eigenlijk niet of er water bestaat zónder mineralen (dat zou dan denk ik pure H2O moeten zijn?), maar als het bestaat denk ik dat dat dan wel volledig smaak- en reukloos is.
Wat de soep betreft is het misschien correcter om te zeggen: 'Deze soep smaakt waterig' oftewel 'heeft weinig smaak'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Water is smaakloos dus je kan het wel zeggen, maar zonder dat je eigenlijk beseft zeg je iets heel doms.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk gewoon naar water. Een vergelijkbare smaak is er naar mijn mening niet. Soms smaakt het wat naar ijzer of kalk. Dat dan weer wel.

Goeie vraag hoor. (ik heb je een plusje gegeven).
13 jaar geleden
Water is smaakloos, ook is het reukloos
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het voor ons smaakloos, omdat wij zo gewend zijn aan deze vrij neutrale smaak.

Echter heb ik wel eens ondervonden, dat wanneer je heb overgegeven en dan water drinkt, dat het dan weer zoet smaakt. Dat komt wel omdat ik alle maagzuren net in mijn mond heb gehad, maar dat betekent dus niet dat water smaakloos is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is denk ik wel persoonlijk. Ik vind water uit de kraan wel heel lichtzoet smaken en flessen water wat je koopt in de winkel, heeft voor mij geen smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mineralen
Als je gedisteliseerd water drinkt (100% water) dan smaakt het heel raar omdat dat écht geen smaak heeft. Bij kraan water zitten er mineralen in, en daardoor smaakt het dus naar 'gewoon' water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"dan SMAAKT het heel RAAR omdat dat écht GEEN smaak heeft.' volgens mij klopt deze zin toch niet of wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja boeie..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel oppassen met veel gedestilleerd water drinken, dat is niet goed voor je (onttrekt zouten aan je lichaam)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo paulost, nog nooit iets van vernomen, dat je van veel gedestilleerd water drinken, het zout aan je lichaam onttrekt. Wel intressant . Heb je een link?