Ik zie veel reacties dat thee uitdroogd, maar volgens mij is dat alleen zwarte thee, dus bijv gewone Engelse thee. Kruidenthee als kamille, brandnetel, rooibos etc. zijn juist hartstikke goed voor je en houden juist het vocht in bijv. je huid vast. Hier zit ook geen cafeïne in. Verder moet je natuurlijk niet meer dan anderhalf à twee liter drinken, in je voedsel krijg je namelijk ook al veel vocht mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een gezonde doses aan water is 2 liter per dag, thee bestaat grootendeels uit water.

Toegevoegd na 57 seconden:
Ik bedoel dan een glas thee. Je drinkt dus eigenlijk een glas water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thee zorgt voor uitdroging, als je er te veel van drinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat ligt eraan ,,hoelang je de thee laat trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, koffie en thee zorgen hoogstens voor een iets snellere, niet voor meer uitscheiding. Hoe meer stoffen in drankjes, des te meer vocht heb je nodig om ze te verwerken. Koffie en thee zijn bijna neutraal wat dat betreft. Dit antwoord is helemaal zo gek nog niet en verdient zeker niet al die minnen. +1
1.5liter thee omdat teveel vocht ook slecht voor je lichaam is.thee is gewoon water maar dan met een smaak eraan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit een weetje gelezen dat je bij 120 kopjes thee doodgaat. Dus als je daar onder blijft ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thee is eigenlijk warm water met een smaakje je mag er veel van drinken maar wel met maten want heel veel water is ook niet goed voor je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Best veel, maar het ligt er ook aan wat voor thee.
Als je zwarte of grijze thee drinkt, dan kan je misschien teveel aan 'theïne' binnen krijgen.
Het beste is om bepaalde kruiden-theeen te drinken, en dan niet van 1 soort. Als je de hele dag alleen maar muntthee drinkt, zou je wel eens last van je maag kunnen krijgen (als je daar gevoelig voor bent). Maar van groene thee kan je liters drinken.. Het is zelfs goed voor je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan wat voor thee. Van gewone thee en de meeste soorten kruidenthee kun je rustig een flinke pot per dag leegdrinken. Maar kijk uit voor de specifieke effecten van de plantjes waarvan je de thee trekt. Teveel laxeerthee, bijvoorbeeld, is natuurlijk niet goed. De meeste mensen drinken te weinig en zouden er goed aan doen om een aantal glazen water per dag meer te drinken. Een deel van dat water zou je door thee kunnen vervangen maar de stelregel is dat hoe meer stoffen er in dat water opgelost zijn, des te meer water is er nodig om die stoffen te verwerken, dan wel het lichaam weer uit te werken. Dat geldt zeker voor frisdranken, die allerlei belastende stoffen bevatten voor de stofwisseling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is moeilijk te zeggen, omdat er thee is met cafeine etc. koffie is ook water met een smaakje maar toch ook weer niet best voor je, en naar ik ervan weet schijnt caffeine uit te drogen en theeine en looizuur ook niet al te best te zijn. dus ik denk als je thee neemt zonder caffeine en looizuur dat het dan wel onbeperkt is. maar helemaal zeker weten doe ik het niet, in de turkse gemeenschap en maroccaanse gemeenschap drinken ze de hele dag thee, dus het lijkt me niet dat het slecht is, alleen de mate waarin je de suiker gebruikt erin maakt het discutabel denk ik.

Toegevoegd na 1 minuut:
ijsthee uit de winkels moet je denk ik niet de hele dag drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste ligt dat aan de soort thee. Sommige thee zorgen voor een verhoogde bloeddruk (zoethout). Maar ook met thee met cafeine gehalte. Uit onderzoek zal gebleken zijn dat bij meer dan 2,5 liter thee per etmaal met name cafeine een probleem zou kunnen geven.