Wat een leuke vraag!
Ik weet wel dat er vroeger cocaine inzat, zij het in hele kleine hoeveelheiden.
Of dat iets veranderde aan de smaak...tja, dat zou je moeten vragen aan iemand die dat 100 jaar geleden heeft gedronken..

Ik denk dat er vast wel heel veel aan verandert is in die 100 jaar.
Er zal wel e.e.a toegevoegd en uitgehaald zijn om de smaak beter te maken.

Ik denk dat de smaak beter is geworden.
Als je nu coca cola zou drinken zoals die 100 jaar geleden werd gemaakt, zou het je denk ik behoorlijk tegenvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

nee

Toegevoegd na 38 seconden:
ik denk dat ie nu zwaaaaaaaaaaaaar overdatum is....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha +1
Nee want toen zat er nog cocaïne in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, dit is enige juiste antwoord; coca-bladeren en cola-noten
Nee, dat kan natuurlijk nooit, want ze hebben de smaak totaal veranderd in 1985.
GREAT NEW TASTE !!!!
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat een blikje Coca Cola?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die zagen er toen zo uit! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stylishhh
Nee. Niet dat ik het me kan herinneren want ik heb het 100 jaar geleden niet gedronken en vermoedelijk was mijn smaak toen ook anders, maar in elk geval is de samenstellling van het drankje meerdere keren veranderd, en een klein ingredient kan al een heel groot verschil maken - denk aan het verschil tussen cola en cola light, of coca cola en pepsi.
Bovendien was het drankje aanvankelijk veel lichter van kleur ; beetje beige (en niet groen zoals sommige mensen ten onrechte denken), en zat er daadwerkelijk cocaine in (!). Geen twijfel mogelijk dat dat drankje heel anders gesmaakt (en beleefd) moet zijn dan heden ten dage.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets smaakt meer zoals het oorspronkelijk gesmaakt heeft. Vaak komt dat omdat er stoffen zijn toegevoegd om de houdbaarheid te verlengen of er worden grond- of hulpstoffen toegevoegd van ander herkomst.
Een pak vanillevla heeft een totaal andere inhoud dan de fles van vroeger. Een Verkade-reep smaakt ook totaal anders en zo kun je nog wel even doorgaan. Sommige dingen smaken gewoon 'synthetisch'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zijn we allemaal gewend aan "zoeter" dan een aantal jaren geleden. Ik heb het receptenschrift van mijn oma geërfd, en als ik "haar" koekjes bak, valt me dat altijd op. Ik vind het persoonlijk lekkerder, maar kan me voorstellen, dat het met cola (en andere frisdranken) óók zo is.

Toegevoegd na 1 uur:
dat ze dus aangepast zijn aan onze zoetere smaak, bedoel ik - beetje rare zin - ik vind minder zoet lekkerder, dus ik hoef niet zo graag cola e.d. - hooguit Rivella Light of bitter lemon of tonic.