Met hoeveel gewone biertjes (géén duvel of sterk bier maar met gewoon biertje) komt een mixdrankje van 25cl met 7% alchol overeen? 1, 1.5 of 2 GEWONE

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Een biertje bevat rond de 5% alcohol. Meestal zit er 33 cl in 1 flesje. Dan gaan er ongeveer 3 biertjes in 100 cl en zit er dus in 3 biertjes 5 cl alcohol. Er zit dus 1,67 cl alcohol in bier.

Een mixdrankje bevat 7 % alcohol en er zit 25 cl in 1 flesje. Als je dus 3 mixdrankjes op hebt, heb je 75 cl op. Hiervan is 75/100 x 7 = 5,25 cl alcohol. In 1 mixdrankje zit dus 1,75 cl bier.

Er is dus een nihil verschil tussen een mixdrankje en een biertje. Hierbij is niet meegerekent dat sommige biersoorten net iets boven de 5 % zitten (5,2 %). Hierdoor houd ik het op 1 biertje per mixdrankje.