hoe maak je een lekker cocos drankje

Toegevoegd na 3 uur:
het liefst zonder yoghurt :$

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
6.6K

Antwoorden (5)

Kokos smoothie.

Ingredienten:

■400 ml kokosmelk (gebruik de kokosmelk die u hebt: indien te weinig kokosmelk voor dit kokos recept, leng dan aan met water en/of voeg meer yoghurt toe)

■200 gram verse yoghurt

■10 ml limoensap van een verse limoen of een ingevroren limoen ijsblokje

■60 gram organische suiker

■150 gram ijsblokjes

Kokos smoothie zelf maken

1.Doe al de ingredienten in een blender (zorg voor kleine ijsblokjes als u geen speciale smoothie blender gebruikt) en laat mixen tot de ijsblokjes fijn zijn.

2.Proef en voeg eventueel meer suiker, yoghurt of ijs aan uw smoothie toe en mix opnieuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
klinkt goed, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, maar in de vraag stond: het liefst zonder yoghurt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was toegevoegd na 3uur;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry, krijg je compensatieplusje voor;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ja dat was pas later toegevoegd
klinkt trouwens wel lekker alleen ik lus geen yoghurt haha :$
Een heerlijke longdrink;

½ p. aardbeien,
1 (bevroren) banaan,
½ verse ananas,
2 eetl. citroensap,
2 eetl. fijne tafelsuiker,
400 ml. kokosmelk.

Alles in de blender.

Een heerlijke tropische milkshake;

2 kiwi's,
1 banaan,
1 klein blikje kokosmelk (165 ml. of santen)
½ l. melk,
ca. 1 eetl. suiker,
1 eetl. citroensap.

Alles in de blender.

Een heerlijk drankje uit Mexico is de coquito;

½ l. kokosmelk met 3 el. suiker tegen de kook aan brengen
4 eidooiers met vanille opkloppen en een deel van het warme mengsel erbij doen en opkloppen.
Onder constant roeren zacht laten opwarmen tot het mengsel zo dik wordt dat het aan de achterkant van een lepel blijft plakken. NIET LATEN KOKEN.
Alles zeven en een flinke scheut bruine rum erbij doen.
Laten afkoelen en daarna in de koelkast goed koud laten worden. Bij het serveren een beetje nootmuskaat erop strooien. Het is een soort Eggnog die ze in Amerika traditioneel bij Kerst drinken.

Aardbei-sinaasappel smoothie;

375 gr. aardbeien,
1 sinaasappel,125 ml. kokosmelk,
ijsklontjes.

Aardbeien, sinaasappel, kokosmelk en ijsklontjes in een blender tot een glad geheel pureren.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker, lekker, lekker. +
Een vraagje nog... 1/2 p aardbeien, dat is een half pond neem ik aan?
amc
13 jaar geleden
Ja. Ik had misschien beter 5oo gr. kunnen schrijven hè?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet als je maar een 1/2 p nodig hebt, dan zou ik het houden bij 250 gram :)
amc
13 jaar geleden
Jij let goed op! Dat komt omdat ik zo vaak groenten en fruit pondsgewijze koop. Het is dan weer net het boodschappen herinneringslijstje. :)
http://www.cocktailrecepten.nl/cocktails/coco.html
kijk eens op deze site !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eenvoudig met ananassap en cocosmelk (geen cocoswater of cocosroom!) half om half in een glas met wat ijs en eventueel een scheutje rum.
Heel lekker met een paar blaadjes ananassalie (als je eraan kan komen), het kruid dat sterker smaakt en geurt dan ananas zelf!

Of met het met chocolademelk, ook een traktatie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier is een recept ik heb het geproefd jammie

1 jonge kokosnoot, water en vlees
300 g bevroren fruit (aardbeien, bessen...)
60 ml lichte stroop (agave, maïs, rijst, tarwe)

Maak de noot open en vang het water op in een blender. Schep het vlees eruit en doe ook in de blender,

samen met stroop en fruit. Blend tot zijdezacht, smakelijk!