Mag je als je jonger dan 18 ben alcohol vrij bier kopen???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tussen de 16 en 18 mag je sowieso bier kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry ik bedoel onder de 16

Het beste antwoord

Copie - Paste:

Wat is een alcoholhoudende drank:
Een drank is een alcoholhoudende drank als er meer dan 0.5% alcohol in zit. In de Drank- en Horecawet wordt onderscheid gemaakt tussen zwak-alcoholhoudende drank en sterke drank.
Dus ja! mag gewoon verkocht worden aan minderjarigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat mag als je 16 jaar bent of ouder dan 16 bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al ben je 8 mag je het kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal wel, alleen ik liep ook een keer naar de albert heijn, voor een alcohol vrij biertje, en sommige cassieres kunnen beetje moeilijk doen.
Gewoon zeggen dat het dan alcohol vrij is en mag, dan krijg je het waarschijnlijk wel mee, maar of je het de volgende keer dan ook mee krijgt is me een raadsel..

Toegevoegd na 42 seconden:
En volgens de wet mag het ook gewoon, zie er verder daarom ook geen probleem in..

Toegevoegd na 3 uur:
Misschien wordt een deel verkeerd opgevat, ik bedoel, als je alcohol VRIJ bier koopt, en dan (als cassiere om je ID vraagt) zegt dat het ook alcoholVRIJ bier is, horen ze je het eigenlijk mee te geven omdat er GEEN leeftijdsgrens is op alcoholVRIJe dranken.

Ongeveer het zelfde als limonade, zit toch ook geen alcohol in? En dat mag wel.
Waarom alcoholvrij bier dan niet.. is niet zo slecht als heel wat frisdranken voor je.
En of het stimulerend werkt voor echte bier, dat weet ik nog niet, maar meningen zijn verdeeld daarover.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow, 3 minnen? het klopt toch echt...
vanaf 16 mag lichte drank
vanaf 18 mag ook sterke drank dus ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het echt alcoholvrij bier is dan mag het, maar vaak is het alcoholarm bier en zit er een paar tiende procent alcohol in en als het meer is dan 0,49% dan mag het niet verkocht worden aan mensen jonger dan 16 jaar. Ik dacht dat in Shandy ook 0,5% alcohol zat, dat mag feitelijk ook niet verkocht worden aan 16 minners maar werd vooral vroeger aan kinderen gegeven om ze toch iets van bier te laten proeven, toen had men andere denkbeelden over kinderen en alcohol.