als ethanol verdampt ervaren wij, mensen, die damp als geur waarschijnlijk zullen dieren dit anders ervaren
daarom kan bijv een hond ook aan uitwerpselen van andere honden ruiken dat wij als niet prettig ervaren
bijna elke stof, die in damp overkan gaan heeft een aparte geur waaraan die meestal ook herkenbaar is
methanol is anders dan ethanol en propanol heeft weer een andere geur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij is ethylalcohol ofwel ethanol in zijn pure vorm reukloos en kleurloos

De geur komt omdat het altijd is vermengd met iets (in sterke dranken of wijn, en zelfs in spiritus). Deze verschillende producten met ethanol ruiken ook niet allemaal hetzelfde

De link vind ik zelf niet zo geweldig, ik zal kijken of ik nog iets "officieels" kan vinden

Toegevoegd na 5 minuten:
Nou, ik neem het terug, ik weet niet hoe ik er zelf wel aan kom maar volgens wikipedia heeft alcohol inderdaad een karakteristieke geur, en die zijn toch redelijk goed

In dat geval geldt toch gewoon dat het de geur is van die verbinding zoal veel verbindingen een eigen geur hebben.

Boterzuur is ook zo'n typisch stofje, geconcentreerd vind iedereen het stinken (zit in de zogenaamde stinkbommen) net als trouwens H2S (rotte eieren lucht) ken ook iedereen