Is het erg als je en plaatjesbeugel hebt dat je dan een avond eens wat meer koolzuurhoudende dranken drinkt , bv. omdat er een feestje is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
6.3K

Het beste antwoord

Mag ik met een vaste beugel Cola of andere frisdrank drinken?

Van ons mag je als je een vaste beugel hebt best Cola drinken. De beugel en de lijm lossen er niet van op maar JE TANDEN WEL!!! Dat heeft niets met de beugel te maken maar met het agressieve goedje dat cola is. Hoe langer het in contact is met je tanden des te meer zal het glazuur oplossen. Je kunt beter anderhalve liter Cola in 5 minuten opdrinken dan één glas sippen in een uur. Overigens kun je van dat eerste wel flink ziek worden.

LET OP!! : Het bovenstaande geldt ook voor andere frisdranken, vruchtensappen en moderne drankjes als Breezers, smirnoff ice, passoa diablo, en dergelijke. Ieder drankje dat een fris gevoel geeft, ook als het niet koud is, is zuur en dat tast de tanden aan. Een metalen beugel lost er uiteindelijk wel in op maar dat duurt jaren.

Toegevoegd na 41 seconden:
Van de Orthodontist!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee hoor! Ik had ook een en ik at en dronk gewoon alles . Nergens last van..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets meer koolzuurhoudende dranken is niet erg, als het maar geen cola is.
Wat je ook zou kunnen doen is een glas frisdrank afwisselen met water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel koolzuurhoudende dranken drinken is slecht voor de lijm van de beugel, maar 1 avondje cola drinken op een feestje kan geen kwaad hoor.
13 jaar geleden
Nee zolang je het maar bij1x houd en niet elke dag doet kan is het niet erg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook een plaatjesbeugel, ik mag alles drinken maar cola (en andere dranken met veel suiker) moet ik met een rietje drinken, en voor 1 keer op een feestje is het echt niet erg hoor;) als je het maar niet te vaak doet