Ja, dat kan zeker. En ik heb ook al ervaren dat dat terecht is. Want als de thee (gesteld dat het gewone thee is) na maanden toch nog gebruikt wordt, dan smaakt die echt muffig.
Amadea
13 jaar geleden
Van zwarte thee, groene thee of kruidenthee kan je niet ziek worden, maar de smaak gaat wel achteruit na een tijdje.
Thee met stukjes fruit kan wel echt 'kapot' gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, thee kan zeker weten over de houdbaarheidsdatum gaan. Verse thee wordt namelijk gemaakt van allemaal soorten fruit en andere natuurlijke ingrediënten.
Deze zijn dan wel gedroogd, maar kunnen hun smaak verliezen of zelfs muf gaan ruiken/smaken.
Als de thee echt oud is zou er een olieachtig laagje (looizuur) kunnen ontstaan. Dit is schadelijk voor de gezondheid.
Toch kan thee niet bederven. De houdbaarheidsdatum staat er mede op omdat dit wettelijk bepaald is. Tot deze houdbaarheidsdatum kan de leverancier de versheid en kwaliteit van de thee garanderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan wel over de datum maar het is niet ernstig,
ik drink ook thee al is het twee of drie jaar over de datum.
ik denk dat het wel meevalt.