waarom zitten er in water geen calorieën

das eigenlijk best gek... overal zitten wel calorieën in

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
10.8K
flyingcrow
13 jaar geleden
Goeie vraag ,ze zitten er gewoon niet in maar waarom zou ik ook wel eens willen weten!

Antwoorden (3)

Omdat je water niet kunt verbranden. Water is al een optimale verbinding van waterstof en zuurstof en kan niet nog meer met zuurstof reageren. Alleen stoffen die zich aan zuurstof kunnen binden leveren calorieën.

Toegevoegd na 15 minuten:
Voor de volledigheid: vetten bevatten 9, alcohol 7 en eiwitten en koolhydraten allebei 4 kilocalorieën per gram. Alle andere stoffen leveren geen energie.

Toegevoegd na 27 minuten:
Wat betreft voedingsstoffen, want ik ben ervan uitgegaan dat de vraag vanuit dat perspectief is gesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank u ik had veel aan dit answer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
p.s. ik ben veranderd in heppie in plaats van tweety
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe zit dat dan met de mineralen in water?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mineralen zijn bouwstoffen; geen brandstoffen, en leveren dus geen calorieën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan is er natuurlijk nog verschil tussen zuiver H2O, dat per definitie geen mineralen en andere stoffen bevat en kraanwater.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"p.s. ik ben veranderd in heppie in plaats van tweety"
Goed dat je het zegt. Ik raakte al ietwat in verwarring.
Water is natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water is belangrijk zonder water geen leven.
water is bijna overal het bestaat uit zuurstof en twee waterstoffen atomen.Het is een verbinding die geen calorieën opleveren. aan andere voeding-drankmiddelen zijn er andere verbindingen.