Is onze westerse samenleving lichtjes beneveld?

Bij het lezen van statistieken dat in europa iedereen gemiddeld één à drie glazen alcohol benuttigd per dag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het per week.
paulus811
14 jaar geleden
fijn onderzoek...één a drie glazen per dag. Nogal een marge vind je niet?

Het beste antwoord

Er zijn twee zeer verbazingwekkende statistieken: het percentage mensen dat een zelfmoordpoging heeft gedaan, en het percentage mensen met een alcoholprobleem. Vooral het laatste, waarbij mensen die dagelijks drinken (al is het twee glaasjes *iedere* dag) nogal de indruk hebben dat het wel meevalt. Er over spreken is een taboe, getallen noemen wordt al snel als overdreven of erger bestempeld. Maar nu we in 30 jaar tijd het roken in de Westerse wereld beteugeld hebben, denk ik dat het alcoholgebruik de volgende taboe-hobbel is die genomen gaat worden. De verkeersveiligheid zal er wel bij varen, kan ik je verzekeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Lijkt me stug, 3 glazen alchol per dag. Dat overleef je niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, alcohol is gewoon drugs natuurlijk. Verslavend, dus.
Het hoge gebruik is dus niet raar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huh? Snap je niet> Heroïne is ook gewoon drugs natuurlijk. Verslavend, dus. Het hoge gebruik is dus niet raar??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Exact!
paulus811
14 jaar geleden
Beetje vreemde redenering mmm. En hoezo 'hoge gebruik'? Als je tegen alcohol bent (en dat ben jij volgens mij), vind je alles 'hoog gebruik'. Is 2 a 3 glazen melk per dag een hoog gebruik?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ mmm: maar het was uiteraard ironisch, er zijn namelijk weinig heroïne gebruikers. Wat bedoelde je precies?
Ja klopt, lichtjes beneveld...

Maar dan is er de volgende dag, na een rustgevende nacht en dan gaan we lekker werken en naar voetbal kijken...

en dan drinken we er weer drie...

enz enz...

Is toch mooi zo...

Leuk hé, alles!!!!!

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep!
Dat lijkt me stug. Aangezien kinderen en onthouders geen alcohol drinken betekend dat dat sommige dus vijf/zes glazen per dag drinken en dus feitelijk elke dag wel aangeschoten/dronken zijn. Daar geloof ik niks van. Aangzien Nederlanders (jongeren) het meeste zuipen en ik hier niet zulke extreme zaken merk geloof ik niks van het onderzoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat valt wel mee. Het is niet alsof die alcohol bij het ontbijt genuttigd wordt waarop mensen aangeschoten naar hun werk gaan. Er is niets mis mee om na een dag hard werken even met een biertje in de zon te zitten, dat maakt echt 'de maatschappij' niet beneveld, zelfs niet lichtjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik best meevallen.Van alle mensen die ik ken,(en ik ken er veel) is er maar één lichtjes tot zwaar beneveld.Al de rest drinkt voor de smaak.