Is het normaal dat je bij rode wijn schuim ziet door de fles, terwijl deze nog niet geopend is ?Het is een Italiaanse wijn uit 2005

Toegevoegd na 7 minuten:
VINO FRIZZANTE AMABILE LAMBRUSCO DI SORBARA

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
5.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lambrusco is toch geen wijn...? Vind ik niet, althans. Goedkoop spul, opgekrikt met koolzuur. De dop zal ook wel niet deugen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk een beetje te wild gedaan met de fles. Er zit namelijk prik in Lambrusco.

Antwoorden (4)

Wellicht is het een mousserende wijn? Dan zou het kunnen dat er schuim in de fles optreedt door de bubbels.
13 jaar geleden
Nee, is niet normaal!

Het zou kunnen dat de fles vanaf de fabriek niet goed gesloten is, dus een minuscuul gaatje in de kurk of dop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een frizzante is al een mousserende wijn maar vaak is het alcohol percentage maar ongeveer 8 %.
Het kan dus dat de wijn omdat deze zoet is opnieuw is gaan gisten.
Het is in geen geval een bewaarwijn; ik zou hem maar door het gootgat laten weglopen voor de fles knapt.
Een frizzante moet gewoonlijk binnen een jaar worden opgedronken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dit is niet goed. Wellicht is er stiekem toch iets zuurstof bij gekomen, en dat doet zo'n oude wijn niet goed, vooral niet een Frizzante.
Voor je deze weg gaat gooien, proef het eerst eens. Valt de smaak mee, gebruik em dan nog voor het koken (bijvoorbeeld in een soep of stoofschotel).