Waarom smaken alcoholische mixdrankjes beter als je ze gekoeld drinkt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
smaken niet alle drankjes beter gekoeld, dan ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, spa rood bijvoorbeeld is echt lekkerder als het NIET uit de koelkast komt. Net als koffie en thee trouwens....

Antwoorden (5)

Dan proef je de alcool veel minder en kun je voor je idee meer drinken. Maar als de temperatuur van de alcool zich naar jou lichaam gaat aanpassen, dan pas krijgt het effect op jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk vind je ze eigenlijk niet zo lekker als je zelf denkt. Alles wat koud is, heeft namelijk minder smaak. Zodra de etenswaren opwarmen, komt er veel meer smaak vrij. Laat maar eens een ijsje smelten ; niet te eten zo zoet.
Datzelfde geldt ook voor de enorme hoeveelheid suiker en de alcohol in mixdrankjes. Als je de smaak te zoet of te sterk vind, zul je het ijs en ijskoud lekkerder vinden.
Je kunt er ook gewoon de helft minder likeur in pleuren ; ook minder koud lekker , niet zo zoet en een heel stuk gezonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een woordgebruik "pleuren", hahaha..... +1 , mooi antwoord.
Ik denk dat dan het bittere, wat je misschien er niet lekker aan vind, minder te proeven is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De temperatuur doet dat, je kunt niet alles ineens drinken, dat komt door de temperatuur en door de koolzuur tegelijk...

De temperatuur zou brandblaren kunnen maken als het onder nul is... Dus het is alleen intenser, daarom niet meer smakelijk of lekkerder... Het is intenser...

Dus het smaakt niet beter, maar is intenser...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kouder de drank, hoe minder je proeft.

De alcohol die in mixdrankjes (in blikjes) wordt gebruikt is vaak kwlaitatief erg slecht. Hoe kouder de drank, hoe minder je de slechte kwaliteit proeft.