Met hoeveel gewone pintjes komt een mixdrankje van 7% (250ml) overeen? Naar het schijnt is 1 mixdrankje van 5% = 1,5 gewoon pilsje (pintjes)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
2.4K

Het beste antwoord

In de horeca is elke consumptie gelijk aan elkaar qua alcohol, dus die kun je vergelijken... Dus voor iedereen geldt hoeveel heb je er op, mag ik dan nog rijden...

Dus ook voor mixdrankjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus een mixdrankje van 250ml van 7% alcohol, komt gewoon overeen met een pilsje van 5% ???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals Xinix aangeeft is de hoeveelheid alcohol meestal gelijk per consumptie, en wordt een mixdrankje van 7 % dan waarschijnlijk in een wat kleinere hoeveelheid geserveerd, zodat de totale hoeveelheid alcohol overeenkomt met die van dat biertje van je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@vandaag, precies wat krullenkoppie al uitlegt inderdaad... Dank je krullenkoppie...

Andere antwoorden (3)

wel handig dat je zelf het antwoord al geeft in de vraag, hoeven wij het niet te doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een keer goed! Je geeft antwoord op je eigen vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een pint is een halve liter, een biertje wordt zeker niet per definitie in een halveliterglas geleverd, gebruikelijker zal zijn 250 milliliter (een kwart liter dus).

Nou even snel rekenen
- Een bierglas van 250 milliliter heeft 5% alcohol dat is dus 12,5 milliliter alcohol

- Een mixdrankje wordt geserveerd in een glas van 250 milliliter, laten we uitgaan van whisky met cola. Stel dat een vijfde deel van het glas gevuld wordt met whisky en vier vijfde deel met cola. De whisky heeft 40% alcohol, dus rekenen we ((250)/5)*0,40= 20 milliliter alcohol. Dat is dus zelfs meer dan 1,5 keer de hoeveelheid die in het bierglas zat.

Uiteraard hangt het allemaal af van de grootte van de glazen, van het type drank dat in het mixdrankje zit (veel drank heeft ook een percentage van bijvoorbeeld 30% alcohol) en de hoeveelheid drank die gebruikt wordt om het mixdrankje samen te stellen.

Toegevoegd op 24-06-2009 15:47:24
P.S. In de vraag zeg je 7%, ik zou niet weten waar je dat op baseert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarop ik me baseer?
Op het mixdrankje staat: 7%. Dus neem ik aan dat er 7% alcohol in het mixdrankje zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er 7% op staat is het dus een drankje waar nog veel minder alcohol inzit dan wat ik hierboven uitreken. 7% van 250 milliliter is alcohol, dat is dan 17,5 milliliter. In een glas bier van (ongeveer) 250 milliliter zit 5% alcohol, dat is dus 12,5 milliliter alcohol, zou je een pint opvatten als een halve liter dan is het dus 25 milliliter alcohol in een pint. Als je dus een standaardgrootte hanteert van bierglazen van 250 milliliter dan komt de hoeveelheid alcohol in het mixdrankje overeen met 1,4 maal de hoeveelheid alcohol in het bierglas.