wie kent er een Deens cider merk

heb onlangs in Denemarken cider gedronken uit een blik. het was een heerlijke cider op basis van appel en peer, maar ben vergeten hoe het heette. wie kent dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (3)

Denmark
Despite a strong apple tradition, Denmark has little cider production. Five places that produce cider in Denmark are Pomona (since 2003), Fejø Cider (since 2003), Dancider (since 2004), Ørbæk Bryggeri (since 2006) and Ciderprojektet (since 2008). All are inspired mainly by English and French cider styles. The assortment of imported ciders has grown significantly since 2000, prior to that only ciders from Sweden, primarily non-alcoholic, were generally available. On March 31 2008 Carlsberg launched an alcoholic cider in Denmark called Somersby Cider.[14]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze zitten in een fles...

Ørbækgaard Halvtør Dansk Cider en Pomona... maar daar zit geen peer in geloof ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Deva, Zo, foutloos deens :)
" Somersby Cider indeholder 4,7 % alkohol",
Die? Kan je zowel in fles krijgen als in blik.