zit er in cola alcohol?

op het journaal is er gezegd dat er alcohol in cola zit. dit zie je niet bij ingedrienten staan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
3.6K

Het beste antwoord

niks van gehoord maar als het waar was zou het niet aan kinderen mogen worden verkocht

en zit caffeine in, misschien is dat wat je hoorde

Toegevoegd na 1 uur:
ik heb ook eens wat verder rondgekeken op internet, dit KAN niet waar zijn al kan ik het hiervandaan niet bewijzen natuurlijk. Alle concurrenten van coca cola hebben ALLANG geprobeerd te achterhalen wat erin zit. Met NMR en IR spectrometrie kun je zaken als alcohol, behoorlijk goed aantonen (omdat het een redelijk eenvoudig molecuul is) maar één of ander plantaardig extract echt niet (omdat dat een mengsel van complexe moleculen is). Het "geheim"van coco cola is echt niet zoiets als alcohol

(ik zou bijna zeggen, mocht het wel zo zijn eet ik mijn hoed op)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als je het er zelf niet ingegooid hebt, geen druppel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, er zit geen alcohol in cola. Het zou inderdaad bij de ingrediënten staan.

Toegevoegd na 1 uur:
Net gelezen dat er in de bereiding inderdaad alcohol zit. Bij het Amerikaanse radioprogramma This American Life kan je het helemaal horen: http://www.thisamericanlife.org/radio-archives/episode/427/original-recipe/recipe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Coca cola's recept is 'geheim'
Maar alcoholbevattende drank valt onder een andere BTWnorm en mag ook niet verkocht worden aan onder de 16. Ookal is het maar weinig..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet waar, kinderen onder 16 kunnen shandy kopen, daar zit 0,5% alcohol in.
Bij mij wel, maar dat voeg ik zelf toe. Van nature is cola alcoholvrij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
ha ha bij mij ook, maar dan overheerst uiteindelijk de rumsmaak
De frisdrank zou voor precies één procent uit dit ingrediënt bestaan. Volgens de aantekeningen op de foto bestaat het mysterieuze bestanddeel uit onder meer ALCOHOL limoenolie, kaneelolie en muskaatnootolie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bacardi-cola wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kan alcohol gebruikt worden bij de bereiding, zonder dat dat later nog in het product zit (dus dan hoeft het ook niet in de ingrediëntendeclaratie te staan).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt wel alcohol gebruikt bij de bereiding ervan.
Afgelopen week hebben ze in De ochtendshow van Giel geprobeerd met het het uitgelekte cola recept cola te maken. En hierin hadden ze het ook over de alcohol die daarbij gebruikt wordt, alleen kan ik dit stukje nu niet meer terugvinden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige ingrediënt dat geheim gebleven zou zijn bij directieleden van Coca-Cola , is het aroma Merchandise 7X, wat slechts 1 procent van de frisdrank is. Maar dat is wel het onderdeel dat voor de typische Coca-Cola-smaak zorgt, als je de ingrediënten tenminste op de juiste manier mengt. Nu lijkt het geheim ontrafeld: volgens Pembertons recept bestaat Merchandise 7X uit onder meer alcohol, limoenolie en kaneelolie.