Waarom bieden kroegen alleen maar saaie alcoholvrije drankjes aan (zoals cola en 7-up?). Er is zoveel leuks op de markt, maar niet in het cafe.

In de supermarkten zijn veel lekkere sapjes en frisdranken te koop. Als je echter als niet drinker een cafe binnen stapt, kun je alleen ''cola'' of ''7-up'' krijgen, alsof de ontwikkelingen op dat gebied sinds de jaren 70 stil hebben gestaan. Waarom? Voor blije alcoholvrije mensen zou het fijn zijn als er meer variatie was.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1K

Antwoorden (7)

Dit is omdat de 'saaie' drankjes vaak het meest verkocht worden. Alle dranken worden met vele malen tegelijk ingekocht, dus hoe meer vraag ernaar is hoe meer ze zullen inkopen. Als er veel mensen zijn die om iets vragen wat ze niet hebben, zullen ze er misschien over nadenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooropgesteld dat je gelijk hebt is een cafe een commerciele instelling. Een te groot assortiment vraagt een te grote investering. De markt richt zich naar de vraag en dat is ook weer logisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwestie van vraag en aanbod.

Voor de meese kroegen is het niet te doen om ook nog eens een voorraad luxe drankjes aan te leggen waar er dan weinig van verkocht wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de cafe's waar ik kom is er meestal ook wel sinas, dubbelfris, red bull, cassis en sinaasappelsap en niet alleen cola of 7-up.

misschien kan je het een keer vragen bij een discotheek of in de kroeg. het kan dan wel zijn dat ze meer dan 2 euro voor het drankje gaan vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de meeste mensen nu eenmaal naar een kroeg gaan om alcohol te drinken. Daarom zijn ze hierin juist gespecialiseerd. Het assortiment alcoholische dranken is hier juist enorm uitgebreid. Ze moeten echter rekening houden met ''Bobs' en alcoholvrije mensen dus zorgen ze dat ze een paar soorten kunnen aanbieden en dan is het logisch dat je de meest bestelde/ gedronken soorten inslaat. Meestal zijn dat Spa, Jus d' orange, Cola, 7-up en tonic.
amc
13 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat niemand er van gediend is, een drankje geserveerd te krijgen, dat al een jaar heeft staan te verstoffen ergens achterin een kastje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Appelsap, icethee, tonic, ginger ale, 3 kleuren spa, alle bekende frisdranken, jús, cassis, ginger ale ... ik zou een andere kroeg zoeken als ik jou was ...