Kun je ook verslaafd raken aan cola en koffie? Zo erg dat je trilt als je dit niet meer drinkt?

Ik bedoel dus caffeinerijke dranken.....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is deze vraag pas geleden al eens gesteld.

Het beste antwoord

Nee, je kunt niet fysiek verslaafd worden aan het drankje zelf, maar wel aan de caffeine die er in zit. Beetje een flauw verschil, maar het kan zijn dat je altijd cola drinkt, en door caffeinegebrek begint te trillen, maar dat wordt dan net zo goed verholpen als je koffie drinkt als wanneer je cola drinkt.
Geen verslavende drank dus, maar verslavende caffeine..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jazeker, dit komt langzaam op. Je hebt dan steeds grotere hoeveelheden caffeine nodig om hetzelfde effect van oppeppen te bereiken. Er kan verslaving optreden en plotseling stoppen met de inname kan dan zorgen voor hoofdpijn, een sterke afname van de bloeddruk en andere ontwenningsverschijnselen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan inderdaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor daar geloof ik niets van... Als je ooit echt cold turkey gehad hebt, dan weet je wel beter...

Nee hoor, komt niet voor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cold turkey gehad? Van wat dan Xinix? Of stel ik nu een te brutale vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn genoeg "zaken" waar je cold turkey van krijgt, maar ik mag toch wel passen op deze vraag? Ik hou het hierbij... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Cold turkey van krijgt..."? Cold turkey betekent onmiddellijk ophouden met iets zonder terug te kijken. Niet afbouwen, gewoon pats-boem, stoppen. Zoals het hierboven staat, leest een beetje krom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij mag je passen hoor.... ;-)