Met hoeveel gewone biertjes van 25 cl (5% alcohol) komt dit recept overeen?

Ik drink soms mixdrankjes. Blijkt dat ik nogal hou van zoete mixdrankjes. In plaats van steeds die dure mixdrankjes te kopen, ga ik hetvolgende eens proberen:

Vodka-orange!
Recept:
1/4 Vodka
3/4 Appelsiensap

Met hoeveel gewone pintjes van 25 cl (5% alcohol) komt dit recept overeen? Dus 3/4 van 25cl is 18,75 cl en 1/4 van 25cl is 6,25 cl.

Komt dit dan met één biertje van 25 cl (5% alcohol) overeen? Of met méér biertjes?

Hoe zou ik het kunnen meten hoeveel ik er in kap want ik heb momenteel geen maatbeker.

Waarmee kan je wodka nog mixen? Ik hou vooral van zoet maar cola zit veel te veel suiker in. Dus appelsap ofzo of appelsiensap.

Ik wil niet echt dronken worden, dus is de verhouding 1/4, 3/4 goed of niet?

Toegevoegd na 1 minuut:
PS: ik wil ook niet in een coma geraken. Is 1/4 vodka nog te veel? Dus met hoeveel biertjes komt mijn recept overeen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Het beste antwoord

Wodka bevat gemiddeld zo'n 40% alcohol, dus 6,25cl bevat 2,5cl alcohol.

25cl bier bevat 1,25cl alcohol (5% van 25).

Jouw drankje bevat dus net zoveel alcohol als twee biertjes.
bamibal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In elke drank, mits je het uit het juiste glas drinkt, zit ongeveer evenveel alcohol. Dus

Bier uit een bierglas = wijn uit een wijnglas = vodka uit een "vodkaglas" (weet niet waar je dit normaal uit drinkt)

Dus 330 ml met 5% alcohol (bier uit een flesje) is iets van 16,5 ml alcohol.

Dus als die 1/4 uit jouw mix gelijk is aan een normaal glaasje vodka is dit gelijk aan een biertje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wil weten wat je kan mixen met de drankjes die je hebt, en je hebt een apple device, zou je de app DRunker kunnen downloaden. Hierin kun je ook Vodka selecteren.