Wat is nou een lekkere rode wijn die je voor een redelijke prijs bij de supermarkt kunt kopen?

Het hoeft geen wijn van 2,95 te zijn hoor.
Wel een waar je veilig naar kan grijpen bij de supermarkt.
Dus de volgende dag geen houten kop aan overhoudt...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
2.8K

Het beste antwoord

Persoonlijk ben ik nogal te spreken over de Wolf Blass (Australie).

Zongerijpt en een vleugje vanille
Een klassieke bordeauxblend van cabernet sauvignon,merlot en een scheutje petit verdot. De cabernetdruif speelt duidelijk de hoofdrol; je zou de wijn kunnen vergelijken met een bordeaux uit de Médoc. Alleen worden in het warme Australië de druiven veel rijper. Een deel van de wijn krijgt rijping op Frans en Amerikaans eikenhout, waardoor de wijn een subtiel vleugje vanille en een lichte kruidigheid heeft.
Lekker bij biefstuk, lamskoteletjes, gevulde paprika en pittige kazen.

Kleur: dieprood met een paarse tint
Geur: een bouquet van zongerijpt fruit en een vleugje vanille
Smaak: vol, soepel en licht kruidig, met veel zoet fruit en wat eikenhout
Herkomstaanduiding: South Eatern Australia
Druivenrassen: 70% cabernet sauvignon, 20% merlot en 10% petit verdot
Serveertemperatuur: 15 - 17 ºC
Jong drinken, geen bewaarwijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar is die wijn verkrijgbaar C4th?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Gall & Gall heeft hem in ieder geval (en die zit meestal in één vestiging met een AH).
Ik ga nog even verder zoeken.

Andere antwoorden (11)

Aliwen Reserva
Casillero del Diablo
Jacob's Creek

Allen te verkrijgen bij de AH voor +/- 6 euro per fles. Ik trek de Casillero Cabernet Sauvignon maar eens open vanavond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Casillero del Diablo is inderdaad erg lekker, zeker voor die prijs! Van Aliwen heb ik nog alleen de witten geproefd, ik ben wel benieuwd naar hun roden.
ik vind zelf de huiswijn lekker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het eens met Canei. Niet duur, ik dacht zo rond de 4 euro, drinkt lekker weg, is niet vreselijk zwaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar Canei heeft geen rode wijnen voor zover mij bekend..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wilde ik net zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel, gewoon te koop bij AH! Hier bij ons wel in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rood of Rose? Dat is een verschil hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok even gezocht, de lambrusco van Canei bedoel je dus. Die drink je echter gekoeld in tegenstelling tot 'gewone' rode wijn. Zal hem eens proberen
Alle rode wijnen van de Aldi; ben zelf erg gecharmeerd van de merlot wijnen en de chileense...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goedgevonden (zuid afrikaans), te koop bij Gall & Gall
14 jaar geleden
La Tulipe, van een Nederlandse wijn boer, bij AH rond de 5 euro, soepele volle wijn met een fantastische smaak!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een boek geschreven over supermarktwijn (omfietswijn), van Nicolaas Klei. Hij geeft de supermarktwijngids uit. Daarin vind je veel meer wijnen dan we hier zo even op kunnen noemen.

Over het algemeen komen de wijnen van de Hema er heel erg goed uit (recensies). Persoonlijk vind ik een aantal Lidl en Aldi wijnen ook wel goed. Bij deze laatste supermarkten dan toch vooral de spaanse (die hadden een netje er om heen, uit Valdepenas). Redelijk oude en stevige wijnen. Bij de Lidl zijn de Kaapse wijnen wel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brilho D'uva Tinto, fruitig slurp wijntje, na 1 fles geen hoofdpijn kosten € 0,89 per liter. Lidl.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
J.P. Chenet is altijd goed en goedkoop. De fles met de kromme hals. Carbernet Syrah is lekker, maar ook de Merlot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je van tempranillo (Spaanse druif met specifieke smaak) houdt, is Berberana Dragón een goede keus.
Casillero del Diablo is ook al eerder genoemd, erg smakelijk.

De AH landenwijnen hebben stuk voor stuk een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Prima als tafelwijn, nooit hoofdpijn van gekregen, maar koop ze niet als 'bijzondere' wijn. Dat pretenderen ze ook niet te zijn. Ook als tafelwijn, als je van die typische Zuid-Afrikaanse aarde-achtige smaak houdt, is Mooi Kaap, werkelijk spotgoedkoop , totaal niet pretentieus, gewoon een slobberwijntje waar je geen koppijn aan overhoudt.