Waarom halen ze bij 1 calorie dranken de laatste calorie er niet uit?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
1.3K

Het beste antwoord

Dat kan gewoon niet,
Als het een drank is zonder ook maar 1 enkele calorie kun je niks anders gebruiken dan.. Water!
Voeg je ook maar het sap van een appel toe dan zitten er al calorieën in..!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat 1 calorie voor lijnende mensen wellicht ook acceptabel is. Ik denk dat er altijd wel energie uit een product komt, al zijn het maar de restproducten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je dan alleen water overhoudt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan zou het waarschijnlijk gewoon water zijn. En een calorie is niet een deeltje o.i.d., maar de energie-aanduiding van eten en drinken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zonder calorieën kan een drank geen voedingsstoffen bevatten, en bestaat het dus alleen uit water. Dan kan er ook geen smaak aan zitten, wat wel de bedoeling is. Anders kun je net zo goed uit de kraan drinken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal uitsluit zou natuurlijk niet goed zijn. Die ene calorie geeft toch energy!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben het niet helemaal eens met bovenstaande antwoorden. Ik denk dat er wel degelijk iets in water kan zitten en toch 0 calorieën hebben simpelweg omdat je lichaam het niet kan verbranden. Iets in je drinken dat je lichaam niet af kan breken heeft voor je lichaam geen energetische waarde maar het zit toch in je drank.

Het volgende weet ik niet zeker maar zou een mogelijkheid kunnen zijn:

Ik denk dat er 1 calorie opstaat omdat er altijd een kleine verontreiniging in kan zitten of een kleur of smaakstof die het lichaam wel af kan breken waardoor de waarde bijvoorbeeld 0,0041 procent is maar voor het gemak dit als 1% wordt geschreven omdat dit toch te verwaarlozen is maar bijvoorbeeld door de claimcultuur in Amerika kunnen ze er niet 0 calorieën opzetten omdat er wel degelijk IETS inzit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zit altijd wel iets aan energie in wat je eet en drinkt. Daarmee zijn de producten met slechts 1 calorie het laagst haalbare. Bijna alles kan energie opleveren voor je lichaam hoe weinig ook. En met een simpel drankje als bijvoorbeeld Spa is dat bijzonder weinig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een calorie kun je niet er uit halen, wel toevoegen. Een calorie is iets dat energie geeft en vaak een zoete smaak heeft (bij weinig calorieën vaak zoetstof). Er zijn naast water nog meer dranken zonder calorieën. Denk maar aan koffie en thee zonder suiker en melk.