De smaak van beide bieren is anders. Daarom drinken niet alle mensen het zelfde bier omdat de smaken anders zijn
13 jaar geleden
Ander merk, andere brouwerij & andere ingrediënten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bitterheid !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amstel- en Heinekenbier worden allebei door Heineken gebrouwen, met dezelfde ingrediënten, en dezelfde brouwtechniek, net als 90% van alle andere bieren.

Het grootste verschil?

- De verhouding van de verschillende ingrediënten (om bitter bier te krijgen voeg je meer hop toe)
- De tijd die de verschillende processen in beslag nemen (het ene bier krijgt langer de tijd om suikers te produceren, die vervolgens weer langer- of korter de tijd kan krijgen te vergisten, enz.)
- De verpakking

Van de eerste twee verschillen zal Heineken het exacte recept niet prijs geven, het laatste kun je natuurlijk zelf zien ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amstel is een beetje bitterder dan Heineken . Heineken is op zich zelf goed bier maar wat zoetig en minder uitgesproken. Amstel zit een beetje tussen Heineken en Grolsch in . Bavaria is ook zo'n biertje als Amstel , half - bitter.

Amstel Bock is uitgeroepen tot het beste bockbier .