Word je dik van water?

Ik hoorde vandaag van iemand, dat water je dik kan maken...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
32.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van wat je in je avatar drinkt wordt je een stuk dikker. :-P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Icetea?

Antwoorden (10)

Dat is niet waar...

Water bevat geen calorieeen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan wat je door het water doet.
Als je er een berg limonadesiroop doorheen mengt, dan kun je dik worden van water.
Meng je er niets doorheen, dan zul je van water echt niet dik worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik drink gewoon normaal kraan-water...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja als je een kilo vet in het water doet dan wel ....het gaat over puur water mensen....
nee van water word je niet dik...alleen je maag word dik als je ineens ergveel water drinkt, maar voor even want je plast t weer uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Precies, je buik zwelt ff op, maar dit is ook zo weer weg.
nee je word niet dik van water!!!!
(zolang je het niet aquarium en al naar binnen werkt)

als je vocht vasthoud kan water zorgen voor gewichtstoename, maar dan word je van water nog steeds niet dik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij is veel water drinken juist goed als je vocht vasthoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat klopt als een bus. ik gaf aan dat bij het vasthouden van vocht water kan zorgen voor gewichtstoename want: met extra vocht ben je wat zwaarder dan zonder dit extra vocht. hierdoor kan iemand denken dat je dik kan worden van water (dit was de vraag) dus ben er even vanuit gegaan dat water de vloeistof is dat kan zorgen voor gewichtstoename bij het vasthouden van vocht. dat water tevens de beste manier is om overtollig vocht af te voeren is nóg vreemder in dit geval, maar zeer zeker een scherp opgemerkt bewezen feit. ik denk niet dat het niet duidelijk over zou zijn gekomen als ik had verteld dat je zwaarder kan worden van water maar niet dikker, maar dat je met water ook gewicht kan verliezen door het overtollig vocht af te voeren maar daarmee niet minder dik bent. (euh..... hoe zei je?) :)
Van water drinken wordt je dik: Je lichaam heeft heel veel water nodig, je kunt er bijna niet genoeg van drinken. Maar niet voor en tijdens de maaltijd. Het water verdunt de maagsappen, je voedsel wordt onvoldoende verteerd en opgeslagen in de vetcellen. Drink liever een glas wijn of vruchtensap bij het eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja kan beten helemaal niks drinken bij het eten. maar beter erna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wist ik niet! Weer wat geleerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
interessante info
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad beter helemaal niks drinken bij het eten,
wijn/sap heeft hetzelfde effect als water.
Water is juist nodig voor alles wat met het lichaam te maken heeft, wat wel kan is als je erg zout eet kan het vocht vasthouden in je lichaam, maar dat staat los van het drinken ervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Sivan ... Dus wat marie jose hierboven zegt is niet waar? Tenzij je tijdens het eten water drinkt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik bedoel al je vaak erg zout eet kan het vocht zelfs water vast houden in je lichaam, niet als je normaal eet met matig zout...snap je! Ik drink zelf 2 liter bijna waarvan zeker anderhalve liter alleen water en ben niet normaal van gewicht, zo echt van water wordt je niet dik, laat je niet gek maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
foutje gemaakt, ik bedoel ben normaal van gewicht....wat wel waar is wat marie jose zegt voor en tijdens de maaltijden beter niet...
Van puur H2O wordt je niet dik, maar volgens sommigen van water wel!

Het klinkt te absurd om waar te zijn: de promoter in de strijd tegen overtollige kilo's doet niet wat al jarenlang gezegd wordt? De man achter de theorie is de Britse professor en voedingsdeskundige Adam Carey. "Ons water bevat mogelijke verontreinigde stoffen die te koppelen zijn aan een resem gezondheidsklachten. Zelfs tot gewichtstoename".

Water is de gezonde basis van ons bestaan, de grootste component van onze cellen dat duizenden chemische processen in het lichaam ondersteunt. Water zou ook de beste drank zijn om af te vallen of jeugdig te blijven. Zo zweren heel wat celebs bij een dagelijkse voorraad van drie liter. Enkel zo kan lijf en geest prima onderhouden blijven. Of toch niet.

Leidingwater
Ons kraantjeswater is bij ons meestal vrij van bacteriën die maag- en darmproblemen kunnen veroorzaken. De belangrijkste zuiveringsprocessen doen hun werk naar behoren en zijn goed in het vrijmaken van onze schadelijke micro-organismen. Een recente Britse studie toont echter aan dat dat niet overal het geval is. De Londense waterleidingen krioelen van te hoge loodgehaltes, hoger dan de Europese regelgeving. Hoe hard de stations ook hun best doen, de filtratie kan niet altijd alle 60.000 oplosbare chemicaliën in onze watervoorraad filteren.

Eén van deze nare stoffen betreft het Bisphenol A (BPA), gebruikt bij de vervaardiging van plastiek zoals babyflesjes. Verschillende studies koppelen de stof aan problemen als hart- en vaatziekten of diabetes.

Hormonen
Een ander chemisch derivaat is het hormoon oestrogeen. Deze kunnen van pesticiden en herbiciden komen, maar wordt ook synthetisch gebruikt in de anticonceptiepil. Ook deze krijgt een vaste stek in onze watervoorziening. Een buitensporige hoeveelheid zou niet alleen verantwoordelijk zijn voor bepaalde vormen van kanker, het hormoon beïnvloedt vooral de manier waarop we vet ophopen. Hoe meer we worden blootgesteld aan oestrogeen of chemische stoffen die net zo fungeren, hoe moeilijker het is om lichaamsvet te verliezen.

Afgezien van de chemicaliën in de flessen, houdt ook dit water een potentieel gezondheidsrisico in. Eenmaal geopend, is het niet langer steriel en trekt het bacteriën aan, te vergelijken met een stilstaande vijver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een fles water heb je binnen een dag op, dus daar zit geen gevaar. (flesje dagen achter elkaar steeds bijvullen wel) Kraanwater zou je zelf extra kunnen filteren. Gelukkig wonen we in Nederland en is ons kraanwater goed.
Sowieso is geen of weinig water drinken is altijd slechter.
Water bevat geen calorieën. Je moet volgensmij minimaal 1 liter water per dag drinken wat bijna niemand doet volgensmij (ik zelf wel). Water is gezond, het maakt je niet dik. Water helpt afvalstoffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nope tuurlijk niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist door water te drinken ipv andere dranken zoals cola kan je makkelijker afvallen