Ligt er natuurlijk aan hoe groot dat glaasje is,maar daarvan afgezien een glaasje kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Alles kan slecht voor je zijn. Zo ook alcohol. In de praktijk zal blijken dat een glas alcohol voor een volwassene op een avond niet al te veel kwaad kan als voor de rest gezond geleefd wordt. Geniet maar met mate.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je er lekker bij voelt,moet je daar gewoon mee door gaan. De mens laaft zich al sinds zijn eigen heugenis aan alcoholhoudende dranken en blijft, mits met mate ingenomen zich daar steeds goed bij voelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor alcohol gebruik zijn tabellen wat normaal is en wat niet. Voor mannen is de norm 3 eenheden per dag en voor vrouwen is de norm 2 eenheden per dag. Een eenheid is een normaal glas. Een flesje bier is alweer 2 glazen, dus 2 eenheden.
Wenselijk is ook dat je niet alles opspaart voor de hele week, bijvoorbeeld als een man dan alle 21 eenheden van de hele week op één zaterdag wegdrinkt. Dat is heel slecht voor je lichaam. Je kunt best eens een keer wat meer drinken, bijvoorbeeld 5 biertjes op een avond, als je dan de rest van de week matig tot helemaal niet drinkt is dat echt niet erg.
13 jaar geleden
licht eraan hoe groot het glaasje is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Matig alcoholgebruik is beter voor de gezondheid dan geheelonthouden.