wat zijn de ingredienten van koffiepads?

Als ik op de verpakking kijk zie ik geen ingredienten staan. Van pure koffie zou je geen schuimlaagje krijgen.
Dus wat zit er allemaal nog meer in dan alleen koffie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
13.3K

Het beste antwoord

Er gaan hardnekkige geruchten de ronde over varkensvet, eiwitten, en andere dierlijke producten die toegevoegd zouden worden om het schuimlaagje te laten doen ontstaan. Mocht het zo zijn dat er meer dan alleen koffie wordt gebruikt in de pads, dan is de fabrikant verplicht dat te melden op de verpakking.
Het bekende schuimlaagje wordt gevormd door het proces van koffiezetten, waarbij het water onder hoge druk door de koffie wordt geperst, en kleine luchtbelletjes ontstaan die vastgehouden worden door de koffie. Dit zie je ook bij bijv. espressoapparaten waar je alleen koffie voor gebruikt.

http://www.de.nl/pages/hoehetechtzit.aspx

Op de pagina van Douwe Egberts leggen ze het ook uit.

Waar je dus alleen nog vraagtekens bij zou kunnen zetten zijn de papieren verpakkingen, waar verschillende ingrediënten ongestraft in verwerkt kunnen worden. De koffie zelf is "clean".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het schuimlaagje word voor een groot deel veroorzaakt door het proces, niet door de koffie. Ik gebruik gewone koffie in de Senseo met een apart soort 'zeefje' en dat krijgt ook een klein laagje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh en de ingredienten zijn.... koffie, koffie en koffie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n filter heb ik ook, van mijn zus gekregen omdat het te veel rommel gaf. De koffie is lekkerder (en goedkoper) dan met een petje en geeft net zoveel schuim als een echte. Maar inderdaad wel meer koffieprut...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schoonspoelen van dat ding is idd een drama... hele gootsteen zit dan vol (ook al schud ik hem eerst uit boven de prullenbak) maar dit bewijst wel dat het schuimlaagje ligt aan het proces en niet de koffie. Ik neem tenminste aan dat jij ook gewone filterkoffie gebruikt!
De ingredienten van koffiepads is alleen maar koffie.
Het cremelaagje is gewoon een laagje geblazen belletjes dat ontstaat doordat een klein straaltje koffie met hoge snelheid in een gepatenteerde schuimkamer wordt gesproeid met een aantal pennetjes erin. Doordat de koffie tussen deze pennetjes doorschiet komt er lucht in de koffie. Vervolgens loopt de koffie het kopje in, en het laatste restje, dat nog zo’n 15 seconden nadrupt, zorgt voor het cremelaagje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een ander soort koffiemachine, waar gewoon koffie in gaat. En die geeft net zo'n schuimlaagje als de senseo. Het kan dus echt gewoon alleen met koffie, er zijn verder geen toevoegingen nodig.