Welke mousserende droge witte wijn onder de €10/15 lijkt het meeste op echte champagne?

Ik ben op zoek naar een wijn met dezelfde minerale tonen, droog-bittere bubbelwijn, en ik ben erg benieuwd naar jullie tips!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.3K

Het beste antwoord

Mijn voorkeur gaat uit naar Cremant de Bourgogne. Deze is momenteel in de aanbieding bij C 1000 en is drie jaar geleden als zeer goed beoordeeld door kieskeurig.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

DE bekende duitse Sekt!

Toegevoegd na 1 minuut:
een goede sekt smaakt zelfs beter dan een goedkope
champagne (naar mijn bescheiden mening)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een spaanse cava
of paul bur 3eu uit het mousel dal, brut
voor 10 eu is er een 'echte' champagne bij de lidl nu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mensen in de Elzas vinden hun eigen "cremant d'alsace" veel beterder dan Champagne.
Ik vind hun bubbeltjeswijn geweldig leker, maar ik heb niet het budget om de vergelijking met Champagne te maken.
Ik heb wel eens een flesje Pieper Heidsieck op z'n kop mogen houden, en was niet erg onder de de indruk van de meerwaarde vande grote naam "Champagne".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben nu een redelijke champagne bij de Aldi voor 12 eeetjes

Proost
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Xenos hebben ze al flessen vanaf 3 euro...en best lekker!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zit er dan ín die flessen? En hoe smaakt dat 'best lekker'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een "cabo", natuurlijk niet te vergelijken met echte champagne, maar ik vind hem lekker, hoe lekker, koop een fles en proef het zelf, om de prijs hoef je het niet laten....
Nog niet genoemd, en daarom voeg ik het maar toe: Prosecco, de Italiaanse bubbels.
Niet duur en toch wel lekker en net zo feestelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is al eerder genoemd, maar als je je geld aan kwaliteit wilt besteden: een crément is meestal erg goed. Je hebt ze van verschillende wijnstreken (en ook Luxemburgse). Vaak veel beter dan champagnes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marsigny, crémant de bourgogne, blanc de noirs. Te krijgen bij C1000. Afgezien van hoe lekker ik hem zelf vind: eind 2008 kreeg deze de eerste plaats bij een blindproeverij van Kassa, en ook dit jaar staat hij weer in de Supermarktwijngids als 'champagne die geen champagne mag heten'.

Verder citaat:

"Zoals immer geurt deze crémant blanc de noirs, witte wijn van donkere druiven dus, van pinot noir en gamay, weer vrolijk naar toost en nootjes, zoals je leest dat champagne moet doen."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik koop meestal Freixenet, die vind ik vaak lekkerder dan de duurdere "champagne". Op het moment is de Freixenet Cordon Negro Seco 8,49 per fles bij Gall&Gall
13 jaar geleden
De Cava (copa sabia reserva brut) van de Hema! Voor maar 7,50 euro. Ontzettend lekker, blind testen in mijn vriendenkring leverde voor deze Cava een hogere waardering op dan voor een bekende champagne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze dacht ik in eerste instantie ook aan, ik heb er toevallig zelf een fles van in de koelkast voor oud & nieuw. Ik heb uiteindelijk een andere genoemd, die niet speciaal beter of lekkerder is maar iets meer uitgesproken ruikt en smaakt als (goede) champagne die champagne mag heten.
Mijn partner en ik zijn onder de indruk van
de smaak van Veuve Amiot (rond de € 10,-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Afrikaanse VONKELWIJN. Aldi, ongeveer 6 euro. Top!!